دیدبان
آلیا:

کمیسیون فرهنگی به دنبال توضیح از جنتی برای اپرای عاشورا

کمیسیون فرهنگی به دنبال توضیح از جنتی برای اپرای عاشورا

دیدبان: فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارخبر با اشاره به اجرای «اپرای عاشورا» با آوازخوانی شبیه تک‌ خوانی خواننده زن و اعتراض نمایندگان در این زمینه گفت: اینجانب در حاشیه جلسه روز دوشنبه مجلس از آقای سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به واکنش این کمیسیون در این زمینه سوال کردم که وی در جواب گفت قرار است تا با دعوت از جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور در کمیسیون توضیحات لازم را ارائه کند.

وی افزود: آقای سالک تاکید کردند که قبل از اتفاق ماجرای تک خوانی زن در اپرای عاشورا اینجانب از علی مرادخانی معاونت امور هنری وزارتخانه سوال کردم و هشدارهای لازم را دادم و خواستار حذف تک خوانی زن شدم که آقای مراخانی هم اعلام کرد ما تک خوانی زن را در این برنامه حذف کردیم.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد:ظاهرا در اپرای عاشورا که از شب اول ماه محرم در تالار فردوسی (مقابل تالار وحدت) آغاز شده، تک خوانی زن انجام شده و آقایان به هشدارهای مسئولین توجه نکردند.

آلیا افزود: آقای سالک تاکید کرد که از آقای جنتی وزیر می خواهند تا هفته آینده با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس در این زمینه توضیحات لازم را ارئه کند.

وی با بیان اینکه در این قضیه متاسفانه ضعیف کشی صورت گرفت به ماجرای عزل برکناری حسن عرب سرخی مسئول حراست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: آقایانی که باید برکنار بشوند، همچنان در سر کار خود حضور دارند.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان و مدیریت هنری علی رهبری در تالار وحدت از ۲۴ مهرماه همزمان با شب اول محرم آغاز شده و تا ۳۰ مهرماه به مدت ۶ شب ادامه داشت که ظاهرا در آن تک خوانی زن صورت گرفت اما مسئولین وزارت ارشاد آنرا تکذیب کردند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن