دیدبان
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

آمریکا به دنبال استحاله از طریق سکولاریزه کردن جامعه است

آمریکا به دنبال استحاله از طریق سکولاریزه کردن جامعه است

دیدبان: حجت الاسلام و المسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت و گو با افکارخبر با تاکید بر ضرورت مقابله با نفوذ دشمن گفت: آمریکایی ها در شرایط امروز جهان میخواهد هژمونی خود را در منطقه تثبیت کند. آمریکایی ها می خواهند با روپوش عقلانی و منطقی‌دادن به مسائل مختلف به تسلط و برتری دست یابند که باید هوشیار باشیم.

وی افزود: ایران پس از انقلاب اسلامی به عنوان کانون تاثیر گذار در منطقه است و در مقابله با آمریکا قرار دارد زیرا توانسته با انتقال مقاومت به حزب الله لبنان و فلسطینیان آنها را بر استکبار و رژیم صهیونیستی با مقاومت پیروز کند و به همین دلیل آمریکایی ها در انجا میخواهند حزب الله را خلع سلاح کنند.

حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد: آمریکایی ها میخواستند عراق را نیز مصادره کنند اماشرایط بر خلاف نظر انها پیش رفت و در سوریه میبینیم با مقاومت مردم نتوانستند به خواسته های خود برسند.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا برای تثبیت هژمونی خود به دنبال سلطه با زبان دیپلماسی است. می خواهند با نفوذ تدریجی و سکولار کردن جامعه و جدا کردن مردم از انقلاب به صورت تدریجی به سمت استحاله است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: باید مراقب حربه دشمن در سکولاریزاسیون باشیم. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های اخیر خود بارها بر موضوع نفوذ دشمن در بخش های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و مراقبت بر آن تاکید کرده اند.

وی افزود: نفوذ بدین معنا است که دشمن بتواند در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها مشارکت کند. آمریکایی ها هدفشان از نفوذ این است که زمینه را برای تسلط مجدد خود فراهم کنند.

حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه نفوذ فرهنگی بستر نفوذ سیاسی و اقتصادی است بیان داشت: فرهنگ بستر نفوذ سیاسی و اقتصادی است و با نفوذ فرهنگی است که اهداف سیاسی و اقتصادی خود را پیش می برند.

وی افزود: آمریکایی ها می خواهند با بازسازی و تزیین و بزک‌کردن چهره خود تصویرشان را در ذهن مردم عوض کنند و با اینکار سرنوشت انقلاب به آمریکا وصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: آمریکایی ها در طول تمام این سالهایی که از انقلاب می گذرد به دنبال نفوذ بوده اند و هیچگاه از هدف خود که براندازی نظام بوده دست برنداشته اند اما بستر نفوذ وجود نداشته و نباید بگذاریم این بستر برای آنها به وجود آید.

وی ادامه داد: مراقب باشیم زمینه پذیرش نفوذ آمریکا در داخل فراهم نشود. در کشور دو نگاه وجود دارد تفکری معتقد است برای ارتباط با دنیا و اینکه نفت بفروشیم باید در قالب نظام بین‌الملل و بانک جهانی حرکت کنیم که نگاهی سکولار محور و عقلانیت ابزاری است اما تفکر عده ای دیگر نیز این است که فلسفه پیدایش انقلاب اسلامی مقابله با استکبار جهانی و دفاع از مظلومین و مستضعفین و استقلال می‌داند. من معتقدم ارزش‌ها و استقلال آن‌قدر مهم است که برای دستیابی و حفظ آن باید ایستاد. تمام حرفم این است که بخشی از زمینه‌های تهاجم دارد در داخل فراهم می‌شود.

حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد: ایستادگی است که میتواند خودکفایی را برای ما به ارمغان بیاورد. باید در مقابل نفوذ دشمن بسیار هوشیار باشیم .

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن