دیدبان
یک ماه گذشت...

وزارت خارجه لیست اقدامات خود درباره فاجعه منا را منتشر کند

وزارت خارجه لیست اقدامات خود درباره فاجعه منا را منتشر کند

دیدبان: نزدیک به 30 روز از وقوع فاجعه منا و 40 روز از حادثه سقوط جرثقیل در صحن مسجدالحرام می گذرد، حوادثی که منجر به از دست دادن هزاران مسلمان بی گناه و صدها ایرانی زایر منجر شد و خانواده های متعددی را داغدار عزیزانشان کرد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی خیبر، در اینگونه اتفاقات، به صورت کاملا طبیعی و طبق وظایف و تکالیفی که دستگاه های مختلف برعهده دارند، همه نگاه ها به وزارت خارجه معطوف شد تا تدابیر وزیر و همکاران او در دستگاه دیپلماسی کشور جهت پیگیری وضعیت ایرانیان مورد قضاوت قرار گیرد.

امت دغدار در عزای صداها عزیز سفرکرده، اما شاهد نوعی انفعال در وزارت خارجه و شخص وزیر بوده و هستند؛ انفعالی که البته با فعالیت شدید ظریف در بحث مذاکرات، نشست و برخاست با جان کری، دست دادن با اوباما، تکرار خنده های آنچنانی در مواجهه با سیاستمداران غرب و در نهایت، رونمایی از مجسمه او همزمان شده است.

ملت سوگوار عزیزانشان هستند و برخی خانوارها، همچنان نسبت به وضعیت 36 مسافر خود در بلاتکلیفی به سر می برند، حضرات مدعی اعتدال و تدبیر، پرده از مجسمه ظریفی برمی دارند که برخی اقدامات نابجایش، خون به دل نیروهای انقلابی و حزب اللهی کرده است.

 

وزارت خارجه لیست اقدامات خود درباره فاجعه منا را منتشر کند


نکته جالب توجه اینجاست که در میان مفقودین ماجرا، نام یک دیپلمات مشهور نیز درج شده است اما فعالیت جهادی روسای دیپلماسی دولت خبری نیست!

ولی امر مسلمین سخن از پیگیری فاجعه منا و عدم فراموشی آن مطرح کرده اند و آنانی که در سخنرانی های پرشمار و پرطمطراقشان می کوشند تا هر چند کلمه یکبار، نامی از "مقام معظم رهبری" برده و از رهنمودهای ایشان تقدیر کنند، سرگرم برگزاری اجلاسی امنیتی در تهران هستند که در آن، وزیر خارجه آلمان به صراحت از لزوم برقراری امنیت اسرائیل توسط ایران و آینده سوریه بدون بشار اسد دم می زند و احدی از حضرات هم در برابر این گستاخی ها دم برنمی آورند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در برابر مطالبه افکار عمومی مبنی بر توضیح خواستن از ظریف پیرامون اقدام نابجای او در دست دادن با اوباما در نزدیکی یک سرویس بهداشتی(!) و استیضاح وزیر خارجه پرحاشیه دولت یازدهم، سکوت معتدلانه(!) اختیار کرده اند و در تلاش هستند تا رکورد تصویب جزییات 15 دقیقه ای مهمترین مساله چندسال اخیر کشورمان را حفظ شود!

به هرحال، با توجه به دستور اکید امام خامنه ای به دستگاه دیپلماسی و سازمان حج پیرامون پیگیری همه جانبه فاجعه منا و عدم فراموشی آن، کمترین انتظار از وزارت خارجه آن است تا لیست اقدامات خود طی یک ماه گذشته پیرامون فاجعه منا را در اختیار مردم و رسانه ها قرار دهد تا مشخص شود این وزارتخانه، در انجام یکی از ابتدایی ترین وظایف و تکالیفش درباره هموطنان ایرانی چه عملکردی داشته است.


آیا غیر از زانوزدن در مقابل امیر کویت در سازمان ملل، رد درخواست ظریف مبنی بر ملاقات با وزیر خارجه عربستان از سوی سعودی ها، نصب روبان مشکی بر کت خود هنگام دیدار نابجا با جان کری، عدم صدور ویزا برای وزیر ارشاد جهت عزیمت به عربستان و پیگیری وضعیت حجاج، بلاتکلیفی چندروزه وزیر بهداشت جهت اخذ مجوز لازم برای ورود به مکه مکرمه و موارد اینچنینی دیگر، اقدام موثر و قابل ستایشی از سوی وزارت خارجه در فاجعه منا انجام پذیرفته است؟!

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن