دیدبان

نامه دانشجویان بورسیه به آیت‌ الله آملی‌

نامه دانشجویان بورسیه به آیت‌ الله آملی‌

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه‌ای به آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه نکاتی را درباره پرونده بورسیه‌ها متذکر شدند و تاکید کردند: دستور ورود محاکم صالحه قضایی به پرونده بورسیه‌ها را صادر کنید.

در بخشی از این نامه آمده است: در حال حاضر مشکلات بسیاری گریبان‌گیر دانشجویان بورسیه است که هم از نظر روحی و هم از نظر علمی باعث به هم ریختگی نظام زندگی آنان شده است. "لغو بورس دانشجویان بورسیه که دارای حکم بورسیه بوده‌اند "پا برجا بودن احکام ظالمانه ادامه تحصیل با هزینه شخصی در بسیاری از دانشگاه‌ها"، "گرو گرفتن چک‌های چند ده میلیونی به عنوان تضمین شهریه در دانشگاه‌های مختلف"، "عدم همکاری جدی و واقعی وزارت علوم و دانشگا‌ه‌ها در امر جایابی"، "پایبند نبودن دانشگاه‌ها به اعلام نیازهای قبلی دانشجویان و لغو خودسرانه آن‌ها" و "اخراج فارغ التحصیلان از محل تعیین شده برای خدمت" همگی دانشجویان مظلوم و بی‌پناه را به شکنجه مزمن روحی گرفتار کرده است.

این نامه می‌افزاید: وزارت علوم با بازی پیچیده خود و در سایه مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی، هر بار از حربه‌های مختلف استفاده می‌کند، تا بتواند دانشجویان را به خستگی دچار کرده و آنان را از حقوق قانونی بورس محروم نماید و به هدف غایی خود یعنی خالی کردن دانشگاه‌ها از نیروهای ارزشی دست یابد.مزمن و طاقت فرسا شدن این ماجرای غلط و ظالمانه روح و روان تمام دانشجویان بورسیه و خانواده های آنان را عذاب می دهد.

در بخش پایانی این نامه تصریح شده است: از طرف دیگر ناامنی روانی شدیدی در جامعه نخبگانی و دانشگاهی به وجود آمده است. موج برخورد با نیروهای ارزشی و متدین در برخی دانشگاه‌ها آغاز شده است که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدار داده‌اند.‌ از حضرتعالی درخواست عاجل داریم که دستورات مقتضی را برای ورود فوری محاکم صالحه قضایی در پرونده دانشجویان بورسیه و بازگرداندن حقوق از دست رفته آنان، صادر فرمایید.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن