دیدبان

روحانی از طرف آمریکا به ملت وعده ندهد

روحانی از طرف آمریکا به ملت وعده ندهد

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور پیرامون برجام و نامه رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: دولت محترم بیش از آنکه مدافع آمریکایی‌ها باشد به فکر حل مشکلات اقتصادی باشد؛ و معیشت مردم را در صدر اقدامات خود قرار دهد و بداند که آمریکایی‌ها خود بایستی به آنچه وعده داده‌اند عمل کنند و تضمین‌های مکتوب خواسته شده ملت ایران را اعلام کنند؛ نه اینکه شما از طرف آنها به ملت ایران وعده دهید و ملت را از اقدامات نکرده آمریکایی‌ها راضی نگه دارید.

در ابتدای این نامه خطاب به روحانی آمده است: دو سال است که مذاکره با این شرط که تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران لغو شود در حال انجام است و در این دوسال هر روز شما و تیم همراهتان وعده لغو همه تحریم‌ها را به ملت اعلام کرده‌اید؛ چه بعد از ژنو، چه بعد از لوزان و چه بعد از وین؛ و با این وعده‌ها ملت ایران را امیدوار به حل مشکلات اقتصادی کردید اما به گواه وزیران دولت خودتان وضعیت اقتصادی کشور در مرز بحران به سر می‌برد و در این دو سال هیچ تحریمی از کشور لغو نشده است.

این اتحادیه دانشجویی در نامه خود خطاب به روحانی آورد: اکنون که زمان بهره‌برداری هرچه بیشتر از توافق هسته‌ای فرارسیده است و همه باید در این جهت تلاش کنند شما به نحوی موضع گیری می‌کنید که گویا وکیل مدافع کشورهای مذاکره کننده طرف مقابل هستید و از قول آنها به ملت می‌گویید؛ طرف مقابل تعهد مکتوب کرده‌است که همه تحریم‌ها لغو می‌شود.

در ادامه این نامه آمده است: سوال ما از شما این است که این گزاره را از کجا آورده‌اید؟ کدام آمریکایی و در کدام روزنامه رسمی این تعهد را به ملت ایران داده که شما در پاسخ به رهبری اعلام داشته‌اید: « در تاریخ ۲۶ مهر ۱۳۹۴ یعنی روز تصویب، رئیس جمهور آمریکا و شورای وزیران اتحادیه اروپا به‌صورت کتبی و رسمی برچیده شدن تمامی تحریم‌های اقتصادی و مالی ظالمانه و غیرقانونی خود را در چارچوب تعهداتشان در برجام اعلام کرده و آن‌را به‌عنوان سند قانونی در روزنامه‌های رسمی خود منتشر کردند.»

در ادامه این نامه تاکید شده است: وقتی خود آمریکایی‌ها هم اعلام می‌کنند که تحریم‌ها لغو نمی‌شود؛ بلکه نامه‌هایشان لغو دستورات اجرایی است و به‌عبارتی دیگر این بیانیه‌ها هیچ تضمینی را برای لغو همه تحریم‌ها یا زیرساخت‌های آنها نمی‌دهد؛ چرا بر خلاف واقع نامه منتشر می‌کنید و می‌گویید که همه تحریم‌ها لغو شده است؟

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه افزود: بیش از آنکه مدافع آمریکایی‌ها باشید حقوق ملت ایران را در نظر بگیرید و در برابر تهدیدات آمریکایی‌ها که مصداق نقض برجام است موضع گیری نمایید. اقدام متناسب که وعده آن را دادید را انجام دهید و این اقدامات که مصداق نقض برجام است را بی‌جواب نگذارید که شما بایستی حافظان حقوق ملت ایران باشید.

در پایان این نامه اظهار شد: دولت محترم بیش از آنکه مدافع آمریکایی‌ها باشد به فکر حل مشکلات اقتصادی باشد؛ و معیشت مردم را در صدر اقدامات خود قرار دهد و بداند که آمریکایی‌ها خود بایستی به آنچه وعده داده‌اند عمل کنند و تضمین‌های مکتوب خواسته شده ملت ایران را اعلام کنند؛ نه اینکه شما از طرف آنها به ملت ایران وعده دهید و ملت را از اقدامات نکرده آمریکایی‌ها راضی نگه دارید.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن