دیدبان

«ابوبکر بغدادی» سرکرده داعش ترور شد

«ابوبکر بغدادی» سرکرده داعش ترور شد

به گزارش دیدبان به نقل از ایران اسلامی، سایت آمریکایی «ویترنز تودی» به نقل از یک منبع در پارلمان اروپا فاش کرد که «ابوبکر بغدادی» سرکرده گروه تروریستی «داعش» با دو گلوله یکی در سر و دیگری در کتفش ترور  و به هلاکت رسیده اما هیچ منبعی تا کنون این اطلاعات را نقل نکرده است.

به اعتقاد این منبع در پارلمان اروپا، دستگاه اطلاعاتی آمریکا و سازمان جاسوسی اسرائیل «موساد» در پشت پرده قتل « بغدادی» هستند چرا که نقش وی در بازی منطقه ای به پایان رسیده و تبدیل به یک مهره سوخته و قدیمی شده بود.

بنا بر گزارش این سایت آمریکایی، گروه تروریستی «داعش» اوکراین را به عنوان پناهگاه خود برگزیده و اعضای این گروه در تلاشند تا از طریق این کشور به روسیه که در سوریه به حملات ضد تروریستی پرداخته، رخنه نمایند.

به نظر می رسد ایالات متحده آمریکا گروه تروریستی جدیدی به مانند آنچه که در افغانستان و عراق و لیبی و کشورهای دیگر تشکیل داده، برای اجرای برنامه های خود در دست ساخت دارد.

بنا بر گفته های این منبع در اتحادیه اروپا، «داعش» ساخته و پرداخته آمریکا و آموزش دیده اسرائیل و حمایت شده از سوی عربستان است.

برخی رسانه های غربی به نقل از این منبع نوشتند که ارتش عراق شخصی از گروه «داعش» را بازداشت کرد که بعد از انجام تحقیقات مشخص شد که وی اسرائیلی است و برای «موساد» کار می کند.

این منبع افزود که همکاری بسیاری میان «موساد» و «داعش» وجود دارد و مستشاران اسرائیلی با «داعش» کار می کنند و برنامه استراتژیک این گروه در دست آن هاست.

این منبع بر حمایت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس (عربستان، قطر، اردن و امارت) از این گروه تأکید  و خاطر نشان کرد این کشورها تجهیزات، ادوات و مبالغ بسیار هنگفت در اختیار این گروه قرار می دهند.

شایان ذکر است که هنوز هواپیماهایی از کشورهای مذکور در فرودگاه موصل که در اختیار تروریست ها ست، فرود می آید که حامل کمک های نظامی و لوجستیکی است. این هواپیماها از اردن در موصل فرود می آید.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن