دیدبان

علی مطهری: اعتراض به فیلم جیرانی بجاست

علی مطهری: اعتراض به فیلم جیرانی بجاست
"دیدبان": علی مطهری یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس درباره بیانیه انصار حزب‌الله پیرامون اعتراض به اکران فیلم جیرانی گفت: وزیر ارشاد باید پاسخگوی معترضان باشد و این اعتراض به عقیده من کاملا بجا است.

علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر دیدگاه خود را درباره بیانیه اخیر انصار حزب‌الله نسبت به صدور مجوز برای یک اثر جیرانی گفت: فیلم "من مادر هستم" را سال گذشته دیدم. به عقیده من فیلم خوبی نبود و فکر می‌کنم صاحبان این بیانیه حق اعتراض دارند و اگر اعتراض آنها اختلالی در نظم عمومی ایجاد نکند، ایرادی ندارد.

وی افزود: البته ترجیح می‌دهم "من مادر هستم" را دوباره ببینم. اما به عقیده من این فیلم نیز مانند "برف روی کاج‌ها" با مضمون خیانت ساخته شده است. این پیام ها برای مخاطبان سینمای ایران مناسب نیست. اساسا باید مشخص شود که انتخاب این سوژه‌ها در آثار سینمای ما به چه دلیل است؟

مطهری ادامه داد: موضوع چنین فیلم‌هایی ممکن است فقط در قشر محدودی از جامعه رخ دهد و به نوعی پرداختن به موضوعاتی چون خیانت یک نوع بدسلیقگی و کج سلیقگی است. سینما نباید مروج این بداخلاقی‌ها باشد.

وی عنوان کرد: به هر حال این طیف می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند و برای تجمع خیابانی هم مجوزهای لازم را دریافت کرده و زمینه قانونی را فراهم کنند. این اعتراض به عقیده من کاملا به جا است.

مطهری در پایان تاکید کرد: متاسفانه ارشاد پاسخگو چنین اتفاقاتی در سینما نیست و وزیر نیز عملکرد ضعیفی دارد و از خود استقلال ندارد. باید ارشاد پاسخگو باشد و معترضان را قانع کند.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟