دیدبان

چرا رجوی داماد بنی صدر شد!

چرا رجوی داماد بنی صدر شد!

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در دیدار با رئیس مجلس کشور جمهوری دمکراتیک خلق کرده اظهار داشتند : نیروهای ضد استکبار جهانی باید برای مقابله با آن متحد شوند .

هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس در دیدار با رئیس مجلس کره شمالی : ما ثابت کرده ایم کشورها می توانند در حالی که پنجه در پنجه آمریکا دارند خواسته های خود را به انجام .

رزمندگان پرتوان اسلام در ادامه عملیات موفقیت آمیز خود پریشب شهرک ربط در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی سردشت را آزاد کرده و آن را از لوث وجود ضد انقلابیون و اشرار پاک کردند .

وزارت فرهنگ و آموزش عالی طی نامه ای به موسسه باستان شناسی آلمان از این موسسه خواست از ادامه فعالیت در ایران خود داری کرده و نسبت به خروج اعضای آن موسسه از کشور اقدام نماید .

یادداشت اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت دولت فرانسه از تروریست هایی که علنا به ترور بزرگمردانی چون شهید آیت الله اشرفی اصفهانی اعتراف کرده اند تسلیم سفیر این کشور شد .

مسعود رجوی منافق تروریست با دختر ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور معزول ازدواج کرد !

نیروهای ضد استکباری باید برای مقابله با آن متحد شوند

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان عصر دیروز در دیدار با هوانک چانک یوپ رئیس مجلس کشور جمهوری دمکراتیک خلق کرده اظهار داشتند : نیروهای ضد استکبار جهانی باید برای مقابله با آن متحد شوند .

ایشان در این دیدار ضمن تاکید بر مبارزه علیه استکبار جهانی گفتند : این حقیقتی است که نیروهای ضد استکبار جهانی بایستی برای مقابله با آن متحد شوند و دست به دست هم ، همه شیوه های حیله گرانه آن را شناخته و با آن مبارزه کنند . آیت الله خامنه ای ادامه دادند : ما در سیاست خارجی خود با همه کشورهایی که با آمریکا در یک مقابله جدی قرار دارند روابط دوستانه برقرار کرده ایم .

رئیس جمهور با اشاره به توطئه های امپریالیسم آمریکا برای فرونشاندن شعله مقدس انقلاب فلسطین ، ضمن تاکید بر لزوم پشتیبانی کشورهای منطقه از این انقلاب گفتند : به عقیده ما همه کسانی که سیاست ضد استکباری را تعقیب می کنند باید نسبت به مسئله فلسطین حساس باشند و در مقابل آن عکس العمل نشان دهند .

ایشان ادامه دادند : ما احساس می کنیم که نقطه ضعف شدید آمریکا منطقه خاورمیانه عربی و خلیج فارس می باشد که انشاء الله در صورتی که سیاست آمریکایی را در این منطقه شکست بدهیم ، در حقیقت شکست بزرگی بر پیکر استکبار جهانی وارد آورده ایم . (۱)

ایران برای جبران قطع کمک های آمریکا به سازمان انرژی اتمی پیش قدم شد

هوانک جانک یوپ رئیس مجلس نمایندگان جمهوری دمکراتیک خلق کرده و هیئت همراه وی شب گذشته در ضیافت شامی که از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در محل هتل استقلال ترتیب یافت شرکت کردند .

در ابتدای این دیدار هاشمی رفسنجانی با اشاره به تهدیدات و اعمال فشار امپریالیزم آمریکا بر مجمع بین المللی انرژی اتمی گفت : بعد از آن که اسرائیل از مجمع بین المللی انرژی اتمی اخراج شد آمریکا تهدید کرد که کمک هایش را به این مجمع قطع خواهد کرد و این یک توهین بزرگ به مردم دنیا است .

وی ادامه داد : آمریکا می خواهد با این تهدید مالی که هشت میلیون دلار بیشتر نیست رای خود را به دنیا تحمیل کند و امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای اعلام کردند که ایران آماده است تا با همکاری هر کشور دیگر به منظور جلوگیری از فشار آمریکا بر آرای اعضای سازمان بین المللی انرژی اتمی معادل کمک های آمریکا به این سازمان را پرداخت کنند .

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش شکست مفتضحانه نظامی آمریکا در ویتنام ، ماجرای مصادره کشتی آمریکا در کره شمالی و بی حیثیت شدن آمریکا و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران که منجر به بی اعتباری و سرافکندگی ابرقدرت غرب در جهان شد را گوشزد کرد و افزود : ما ثابت کرده ایم کشورها می توانند در حالی که پنجه در پنجه آمریکا دارند خواسته های خود را به انجام برسانند و ما باید در صحنه های بین المللی وارد مبارزه جدی با امپریالیزم شویم . (۲)

شهرک ربط در حومه سردشت آزاد شد

به دنبال ضربات پی در پی رزمندگان پرتوان اسلام به مراکز و مقرهای تشکیلاتی ضد انقلابیون در منطقه آذربایجان غربی و کردستان سپاهیان اسلام طی یک عملیات موفقیت آمیز شهرک ربط واقع در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی سردشت یکی از مقرهای مشترک گروه های ضد انقلابی و منافقین و مزدوران آمریکایی را به تصرف خویش در آوردند . (۳)

از ادامه کار موسسه باستان شناسی آلمان در ایران جلوگیری شد

با توجه به شرایط موجود بین دو کشور المان فدرال و جمهوری اسلامی ایران ، وزارت فرهنگ و آموزش عالی طی نامه ای به موسسه باستان شناسی آلمان از این موسسه خواست از ادامه فعالیت در ایران خود داری کرده و نسبت به خروج اعضای آن موسسه از کشور اقدام نماید . (۴)

کاردار فرانسه به وزارت خارجه احضار شد ؛ فرانسه پناهگاه تروریست ها شده است

کاردار سفارت فرانسه در تهران عصر دیروز به وزارت امور خارجه احضار شد و در ملاقات حسین شیخ الاسلام معاون سیاسی وزارت امور خارجه با وی یادداشت اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت دولت فرانسه از تروریست هایی که علنا به ترور بزرگمردانی چون شهید آیت الله صدوقی و شهید آیت الله اشرفی اصفهانی اعتراف کرده اند تسلیم وی شد .

در قسمتی از این یادداشت آمده است : برای واجدان های بیدار بشری و افکار آزاد جهان این سئوال بزرگ مطرح است که چگونه در کشوری که خود را مهد آزادی و دموکراسی می خواند، رهبران و گردانندگان سازمان منافقین که کشتار و ترور کور مردم مستضعف بی گناه و دولتمردان و روحانیون ایران بخشی از اقدامات جنایتکارانه آنان را تشکیل می دهد و اخیرا نیز در مصاحبه ها و اظهارات خود به صراحت مسئولیت ترور شخصیت های گرانقدر والامقام مذهبی جمهوری اسلامی ایران از جمله شهید آیت الله صدوقی و شهید آیت الله اشرفی اصفهانی را بر عهده گرفته اند مورد حمایت و مرحمت قرار می گیرند.(۵)

ازدواج مسعود رجوی که مدتی پیش همسر خود اشرف ربیعی را از دست داده بود با فیروزه دختر ۱۸ ساله ابوالحسن بنی صدر توسط همه آگاهان و اهل نظر در حوزه سیاسی حرکتی تاکتیکی و مانوری تبلیغاتی برآورد شد.



مسعود رجوی داماد بنی صدر شد !

مسعود رجوی منافق تروریست با دختر ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور معزول ازدواج کرد ! به گزارش فرانس پرس مراسم این ازدواج روز یکشنبه در آپارتمان مشترک بنی صدر و رجوی در ۴۰ کیلومتری پاریس انجام گرفت و بنی صدر در جریان آن به عادت معمول یک سخنرانی جامع ایراد کرد و گفت : باید ازدواج را از توطئه ها و منافع سیاسی دور نگه داشت .

رجوی نیز که سردسته گروهک تروریستی منافقین است با ادعای مضحک صلح گرایی و با تظاهر به صلح طلبی اعلام کرد یک شاخه زیتون جزو جهیزیه فیروزه بنی صدر زن او است ! گفتنی است زن اول بنی صدر سال گذشته به دنبال کشف یک خانه تیمی و درگیری با پاسداران انقلاب به هلاکت رسید . (۶)

پی نوشت:

۱- جمهوری اسلامی ، ۲۶ مهر ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۱

۲- اطلاعات ، ۲۶ مهر ۱۳۶۱ ، صفحه ۲

۳- کیهان ، ۲۶ مهر ۱۳۶۱ ، صفحه ۲

۴- اطلاعات ، ۲۶ مهر ۱۳۶۱ ، صفحه ۳

۵- کیهان ، ۲۶ مهر ۱۳۶۱ ، صفحه ۲

۶- کیهان ، ۲۶ مهر ۱۳۶۱ ، صفحه ۲۰ ، گروهک تروریستی منافقین که در سال ۱۳۴۴ با هدف سرنگونی رژیم وابسته پهلوی و مقابله با امپریالیسم جهانی به رهبری آمریکا تشکیل شد، پس از ۴ دهه از اولین اقدام تروریستی علیه آمریکا و فراز و فرود تا به آنجا پیش رفت که با تغییر کلی در ایدئولوژی خود امروز به جیره خوار آمریکا تبدیل شده است.

برجسته شدن جایگاه انحصاری مسعود رجوی در تشکیلات سازمان و تبدیل شدن وی به رهبر مطلق العنان و "پیشوای" ایدئولوژیک و سیاسی آن ، توجه و تأمل بیشتری بر هویت خانوادگی و فردی او را ایجاب می‌کند.

مدت مدیدی است که در بسیاری از متون خارجی و داخلی، سازمان به نام «گروه رجوی» نیز خوانده می‌شود و این امر به مفهوم آن است که شناخت بیشتر و عمیق‌تر زوایای وجودی وی به منزله شناخت بهتر و دقیق تر سازمان محسوب می‌شود.

نگاهی نزدیک‌تر به خانواده رجوی آغاز مناسبی برای این بررسی و واکاوی است. حسین رجوی و همسرش راضیه جلالیان پدر و مادر مسعود اهل مشهد بودند. رجوی پدر چون از کارمندان رده بالای ثبت اسناد بود و به عنوان رئیس ثبت در شهرهای مختلفی خدمت می‌کرد ، هر یک از فرزندانش در شهری به دنیا آمده‌اند و در شهری دیگر تحصیل کرده‌اند.

وی از اوایل دهه ۱۳۳۰ در مشهد ساکن و مقیم شد و یک دفتر اسناد رسمی به راه انداخت. از وضعیت مالی مرفهی برخوردار بود و از این جهت توانست فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بفرستد.

مسعود در سال ۱۳۲۷در طبس به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان فارابی کاشمر به پایان رساند و از دبیرستان دانش بزرگ نیا در مشهد دیپلم ریاضی گرفت.

در سال تحصیلی ۱۳۴۵ در رشته حقوق سیاسی دانشکده حقوق دانشگاه تهران پذیرفته و در خردادماه ۱۳۵۰ موفق به اخذ لیسانس شد.

ورود به سازمان و حضور در گروه ایدئولوژی

مسعود رجوی در دو سال آخر دبیرستان عضو انجمن ضدبهائیت (حجتیه) شد که این عضویت تا اوایل سال دوم دانشگاه ادامه یافت ، در زمستان ۱۳۴۶ حسین احمدی روحانی از نخستین کادرها و اعضای سازمان که سابقه رجوی را از انجمن ضد بهائیت مشهد داشت و در جلسات همان انجمن با وی آشنا شده بود ، او را عضوگیری کرد. مراحل آموزشی و تعلیماتی تحت مسئولیت روحانی طی شد و مسعود در این مدت سخت تحت تأثیر شخصیت و ظواهر تدین و ایمان مذهبی او قرار گرفته بود و با توجه به رشته تحصیلی رجوی و آشنایی وی با زبان انگلیسی پس از دوران تعلیماتی اولیه در «گروه سیاسی» سازمان وارد شد و تحت مسئولیت بهمن بازرگانی قرار گرفت.

گویا چون حنیف نژاد می‌خواست مسئولیت رجوی را خود به عهده بگیرد او را در گروه ایدئولوژی قرار داد. حنیف نژاد توجه خاصی به رجوی داشت به طوری که وقتی می‌خواست از یک نمونه فرد تشکیلاتی که رشد خوبی کرده نام ببرد ، وی را نام می‌برد. در اوایل سال ۱۳۴۹رجوی نیز همراه با چند تن دیگر از اعضای گروه به منظور گذراندن دوره آموزش چریکی به طور قاچاق از ایران خارج شد ولی مدت زمانی نگذشته بود که حادثه دستگیری ۶ تن از افراد در دبی و سپس جریان ربودن هواپیمای حامل آنها پیش آمد.

رجوی نیز به ایران بازگشت و همزمان به عنوان یکی از مسئولان آموزشی وارد کمیته مرکزی گروه شد. در آن زمان وی جوان‌ترین عضو مرکزیت به شمار می‌آمد. پیش از جریان ضربه شهریور و احتمالاً قبل از دستگیری‌های جمعی در سال ۱۳۵۰مسعود رجوی نیز دستگیر شد. پس از طی دوران بازجویی رجوی با نخستین گروهی که محاکمه شدند به دادگاه رفت.

همکاری با ساواک و فرار از حکم اعدام

رجوی مطابق دستور تشکیلاتی در دادگاه به دفاع ایدئولوژیک پرداخت و همراه با ناصر صادق ، علی میهن دوست ، علی باکری و محمد بازرگانی محکوم به اعدام شد. پس از گذشت مدتی اعلام شد که رجوی با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم شده است. آن چه در آن زمان در مطبوعات رژیم منعکس شد حاکی از همکاری وی با تیم بازجویی در متلاشی کردن تشکیلات بود و سند همکاری رجوی نیز منتشر شد.

با این وجود سازمان همواره ادعا می‌کرد که چون برادر مسعود رجوی (کاظم) با شخصیت‌های سیاسی اروپایی آشنا بوده وساطت آنها باعث این تخفیف شده است.

پس از سقوط رژیم پهلوی سند مهم دیگری به دست آمد که در اصل از بین سندهای موجود در پرونده رجوی گم شده بود. این سند نشان می‌داد که کاظم رجوی از سال ۱۳۴۹ با نام مستعار«میرزا» منبع ساواک بوده است.

اسناد مربوط به تاریخ دستگیری مسعود رجوی ، اعترافات وی در بازجویی‌ها ، اسناد مربوط به کاظم رجوی و نفوذ وی در بین گروه‌های مخالف رژیم ، اسناد مربوط به نامه نگاری بین رئیس ساواک و دادرسی ارتش و سایر اسناد موجود در روشن کردن ماهیت «زنده ماندن» مسعود رجوی دارای نکاتی روشنگر و ابهام زداست.

ازدواج تاکتیکی مسعود با دختر بنی صدر

پس از پیروزی انقلاب در تیرماه ۱۳۵۸ اشرف ربیعی و مسعود رجوی با یکدیگر ازدواج کردند. در جریان اعلام نامزدهای انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی، اشرف ربیعی نیز از جمله کاندیداهای سازمان بود که معرفی و زندگینامه وی در نشریه و به صورت جداگانه منتشر شد.

در جریان ضربه ۱۹ بهمن ۱۳۶۰ به خانه مرکزی سازمان، اشرف ربیعی نیز از جمله ۱۷ نفری بود که در جریان تیراندازی متقابل کشته شدند. از وی فرزند یک ساله‌ای باقی ماند که «مصطفی» نام داشت و حدود یک سال پس از این ضربه عوامل سازمان او را از کشور خارج کرده نزد رجوی در فرانسه بردند.

ازدواج مسعود رجوی که مدتی پیش همسر خود اشرف ربیعی را از دست داده بود با فیروزه دختر ۱۸ ساله ابوالحسن بنی صدر توسط همه آگاهان و اهل نظر در حوزه سیاسی حرکتی تاکتیکی و مانوری تبلیغاتی برآورد شد.

در مراحل نخست حضور رجوی در خارج از کشور وی به شدت نیازمند حمایت بنی صدر بود که در بین مقامات فرانسوی وجهه داشت. بنی صدر نیز رجوی را در «شورای ملی مقاومت» به نخست وزیری برگزید و خود را همچنان رئیس جمهور نامید.

برای کسانی که به روحیات ، خلقیات و طرز فکر این دو تن وقوف داشتند از همان نخست معلوم بود که این چنین اتحاد و به تبع آن ازدواج تاکتیکی و تاریخ مصرف داری چندان پایدار نخواهد ماند. رک از ازدواج تاکتیکی سرکرده منافقین با دختر بنی‌صدر تا فرار از حکم اعدام ، خبرگزاری فارس ، ۱۴ تیر ۱۳۹۰ «این ازدواج ، که در آغاز از سوی گروهک منافقین به عنوان ازدواجی انقلابی ، آموزنده ، مقدس و سمبلی برای ایران دموکراتیک و متحد فردا خوانده شده بود ، در کمتر از سه سال زندگی مشترک جای خود را به طلاق و پیوند باشکوه‌تر، یعنی ازدواج مسعود رجوی و مریم قجر عضدانلو، همسر مهدی ابریشمچی، داد.» رک جلال، آصف (۱۳۸۹)، نگاهی به اوضاع و شرایط عمومی کشور ایران در آستانه‌ی ۳۰ خرداد سال ۶۰، نشریه‌ی تاریخ «مطالعات تاریخی» شماره‌ی ۲۸، صفحه ۱۳۳ ، با بروز اختلافات سیاسی بین بنی‌صدر و رجوی این پیوند نیز از هم گسست. زیرا مشخص بود که ازدواج تاکتیکی نمی‌تواند چندان پایدار بماند. بنابراین با اخراج رجوی از فرانسه و جدایی از فیروزه ، مقر فرماندهی منافقین هم به عراق منتقل می‌شود و طی دوره‌ای که هم‌زمان با جنگ تحمیلی عراق با ایران نیز بود، خدمات ارزنده‌ای علیه ایران و به نفع رژیم عراق توسط منافقین عرضه می‌گردد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن