دیدبان
در مراسم ختم هفتم شهید «حسن محمد الحاج»

نصرالله: باید اسرار مقاومت را حفظ کرد

نصرالله: باید اسرار مقاومت را حفظ کرد

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم ختم هفتم شهید «حسن محمد الحاج» مشهور به «ابو محمد الاقلیم» در شهرک «اللویزه» از طریق «ویدئو کنفرانس» سخنرانی کرد.

برخی از شخصیت‌های سیاسی و دینی لبنان و مقامات حزب الله از جمله «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی و «محمد رعد» رئیس فراکسیون پارلمانی «وفاداری به مقاومت» نیز در این مراسم حضور دارند.

ابو محمد نقش برجسته‌ای در رویارویی با دشمن صهیونیستی داشت

دبیر کل حزب الله سخنرانی مراسم گرامیداشت شهید ابو محمد الاقلیم که هفته گذشته در نبرد با تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسیده بود،‌ را با قرائت فاتحه بر روح آن شهید و تبریک شهادتش به خانواده‌اش و همه هواداران مقاومت اسلامی آغاز کرد.

سید نصرالله شهید ابو محمد الاقلیم را یکی از بنیانگذاران مقاومت اسلامی لبنان خواندو با بیان اینکه «ابو محمد» در اغلب عملیات مقاومت اسلامی حضور داشت، افزود: ابو محمد همانند ماهی که نمی‌تواند در بیرون از آب زندگی کند، از سال 1982 تا کنون همواره در مقاومت حضور داشت.

وی با بیان اینکه شهید حسن الحاج در همه منزلگه‌ها شهادت را احتمال می‌داد، تاکید کرد که این فرمانده نقش برجسته‌ای در رویارویی با دشمن صهیونیستی داشت و افزود: از مهمترین نکات برجسته شخصیت حاج ابو محمد، صفات اخلاقی،‌ دینی و پایبندی دقیق وی به احکام شرعی و اطاعت از خداوند و همچنین حسن رفتار، ادب والا، آرامش، صبر و آمادگی برای جانفشانی بود.

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه «منیت» و کلمه «من» در شهید حسن الحاج وجود نداشت، افزود: ما احساس می‌کنیم که بیش از آنکه یک فرمانده نظامی برجسته را از دست داده‌ایم، یک انسان برحسته در عرصه‌های دینی، اخلاقی و روحی را از دست داده‌ایم.

وی با بیان اینکه شهید الحاج از جمله رزمندگان و فرماندهانی بود که در سایه فعالیت می‌کردند، باید اسرار مقاومت، فرماندهان و روش‌های فعالیتش را حفظ کرد.

«ابو محمد» همواره در خط مقدم جبهه حضور داشت

نصرالله با بیان اینکه شهید الحاج همواره در خط مقدم جبهه حضور داشت و همین امر به شهادتش منجر شد،‌تاکید کرد: پیروزی در جنگ 33 روزه توسط رزمندگان مقاومت از جمله شهید ابو محمد الاقلیم رقم خورد.

وی امنیت لبنان را مرهون مجاهدت‌های رزمندگان مقاومت از جمله شهید الحاج در کنار ارتش لبنان و معادله طلایی «ارتش، ملت و مقاومت» خواند و افزود: مقاومت (عامل) تضمین حفظ کشور، ملت و کرامت ماست در زمانی که بسیاری از مسئولیت خود شانه خالی کردند.

مقاومت همواره در کنار آرمان فلسطین خواهد ماند

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه مقاومت اسلامی از سال‌ها پیش شمار بالایی فرمانده در همه عرصه‌ها تربیت کرده است، افزود: مقاومت در رویارویی با دشمن صهیونیستی و در کنار ملت فلسطین و در حمایت از قیام و انتفاضه و قضیه‌اش باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به قیام جوانان فلسطینی در هدف قرار دادن صهیونیست‌ها با چاقو به منظور آزاد سازی مسجد الاقصی، تاکید کرد که همه آنهایی که بر خسته شدن فلسطینیان شرط بندی کرده بودند، هم اکنون فرا روی یک نسل جدیدی که با چاقو نبرد می‌کند، قرار دارند.

جلوی تکفیری‌ها ایستاده‌ایم

نصرالله پروژه تکفیری را طرحی برای نابودی انسان، زندگی، جامعه و تمدن‌ها برشمرد و افزود: توانستیم به همراه همه مجاهدان جلوی طرح تکفیری ایستادگی کنیم و بیش از چهار سال است که در حال رویارویی با پروژه هستیم...اگر ایستادگی مجاهدان نبود، وضعیت شهر «موصل»‌ عراق و تحریب مساجد، کلیساها و کوچاندن مردم تکرار می‌شد.

وی تاکید کرد: نبرد با تکفیری‌ها در جریان است و ممکن است به طول بینجامد ولی کشورهایی که به رویارویی با طرح تکفیری برخاسته‌اند حفظ شدند.

دبیر کل حزب الله در ادامه سخنانش به تهاجم سعودی به یمن و ایستادگی مردم این کشور در مقابل متجاوزان اشاره کرد و با بیان اینکه «پروژه‌های صهیونیستی و تکفیری به دنبال نابودی جوامع ما هستند»،‌ تاکید کرد که برادران و همرزمان شهید ابو محمد الاقلیم امروزه هر جا که لازم باشد، حضور دارند.

رویارویی با تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها دفاع از مسلمانان است

سید حسن نصرالله افزود: همان گونه که رویارویی با صهیونیست‌ها دفاع از همه مسلمانان و مقدسات اسلامی و ارزش‌های انسانی است، نبرد با گروه‌های تکفیری نیز دفاع از اسلام، مسلمانان و مقدسات اسلامی،‌ منطقه و ارزش‌های انسانی به شمار می‌رود. این امر نیازمند شهدایی همانند ابو محمد و برادرانش می‌باشد.

وی موضع حزب الله در تاکید بر لزوم برگزاری گفت‌وگو بین گروه‌های سیاسی لبنان را یادآوری کرد و با تاکید بر لزوم حفظ کابینه کشورش و جلوگیری از سرنگونی آن، تاکید کرد که در صورتی که جریان «المستقبل» بخواهد با شرکتش در جلسات گفت‌وگو بر ما منت بگذارد گفت‌وگوهای دوجانبه را تعطیل خواهیم کرد.

المستقبل اگر بخواهد می‌تواند از کابینه خارج شود

نصرالله با اشاره به تهدید اخیر «نهاد المشنوق» وزیر کشور کابینه لبنان و از رهبران جریان المستقبل به خروج کابینه، خطاب به مقامات این جریان سیاسی گفت: اگر برای خروج از کابینه احساس خجالت می‌کنید، خجالت نکشید، از دولت خارج شوید و بر منت نگذارید.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد:‌ من بزودی مقامات حزب الله را به تجدید نظر در گفت‌‌وگو‌ها دعوت خواهم کرد. اگر جریان المستقبل بخواهد بر ما منت بگذارد از دور گفت‌‌وگوها خارج خواهیم شد... ما در همه امور خواستار گفت‌وگو هستیم ولی زور گویی را نمی‌پذیریم و بر کرامت خودمان پاسداری می‌کنیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن