دیدبان
روسیه ۱۱ مرکز فرماندهی و عملیات داعش را منهدم کرد

سوخوهای روسی داعش را شخم زد!

سوخوهای روسی داعش را شخم زد!
به گزارش دیدبان ، مهر به نقل از اسپوتنیک خبر داد، سخنگوی وزارت دفاع روسیه دقایقی پیش اعلام کرد: نیروی هوایی ارتش روسیه در ۲۴ ساعت گذشته و در جریان ۳۶ سورتی پرواز جنگنده های این کشور موفق به انهدام ۴۹ هدف متعلق به تروریست های داعش در استان های «حماه»، «ادلب»، «لاذقیه»، دمشق و «الپو» در سوریه شده است.

بنابر این گزارش، در نتیجه این رشته عملیات های نیروی هوایی، ۱۱ مقر فرماندهی و یا مراکز عملیاتی تروریست ها مورد هدف قرار گرفته و نابود گردیده است.

اسپوتنیک می افزاید: روز گذشته نیز، فرمانده اداره عملیاتی های مهم ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد که جنگنده های این کشور از ۳۰ سپتامبر و در آغاز حملات هوایی این کشور علیه تروریست ها در سوریه تا کنون ۴۵۶ مواضع تروریستها مورد هدف قرار گرفته است.

همچنین «آندری کارتاپولوف» فرمانده اداره عملیاتی های مهم ستاد مشترک ارتش روسیه در مصاحبه مطبوعاتی دیروز به خبرنگاران گفت: از ۳۰ سپتامبر، جنگنده های روسیه با انجام ۳۹۴ سورتی پرواز بر فراز مواضع تروریست ها در سوریه، ۴۶ مقر فرماندهی، ۶ تأسیسات ساخت و تولید مواد منفجره، ۲۲ انبار اسلحه و سوخت به همراه ۲۷۲ نقطه از مواضع، استحکامات و کمپ های تروریست ها در سوریه را هدف قرار داده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از حملات ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش به رهبری آمریکا به مناطق و مواضع غیر نظامی بوده است، تصریح کرد: در حمله هوایی ۱۱ اکتبر ائتلاف به منطقه ای در اطراف «تل العلم» یک کارخانه برق و تجهیزات برقی آن مورد اصابت قرار گرفته و از بین رفته اند.

به گزارش مهر، روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

گفتنی است، مقامات روسیه با استناد به قطعنامه تعریف تجاوز مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن