دیدبان

شاخ و شانه‌ کشیدن‌ آلبوم خانوادگی هاشمی برای عارف

شاخ و شانه‌ کشیدن‌ آلبوم خانوادگی هاشمی برای عارف

به گزارش دیدبان به نقل از کیهان، هشدار روزنامه آرمان در حالی است که مدعیان اصلاح‌طلبی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲، از عارف به عنوان اصلاح‌طلب بدلی و قلابی و تحریک‌شده نهادهای امنیتی یاد کرده بودند.



آرمان در تحلیلی با عنوان «به ریاست مجلس نیاندیش!» نوشت: محمدرضا عارف بیش از سایر اصلاح‌طلبان فعالیت‌های انتخاباتی خود را برای ورود به مجلس دهم آشکار و نمایان کرده است. عارف بیش از آنکه به عنوان یک چهره سیاسی مطرح باشد یک چهره دانشگاهی و آکادمیک است چنانچه در دولت اصلاحات معاون اول بود.


عارف هم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ عزم حضور داشت که با رایزنی‌های صورت گرفته منصرف شد تا حسن روحانی بتواند از حمایت اصلاح‌طلبان برخوردار شود.


این روزنامه می‌افزاید: برای قرار گرفتن عارف در سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم مخالفان کمی در این اردوگاه وجود دارند اما ظاهرا خود او هنوز به این جمع‌بندی درباره پذیرش سرلیستی اصلاح‌طلبان در صورت درخواست آنها نرسیده است چنانکه اظهاراتش بوی تردید می‌دهد.


اکنون باید کمی به عقب بازگشت یعنی روزی که اعلام شد او به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات برگزیده شده است و کمی بعد از این خبر تکذیب و محمدعلی غریبانی در قامت رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره انتخاب عارف برای ریاست شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: هنوز رئیس مشخص نشده ولی ما خوشحال می‌شویم که عارف خود را نامزد کند.


آرمان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد عارف در نهایت سر لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم باشد اما اینکه از او به عنوان گزینه‌ای برای ریاست مجلس نام برده می‌شود کمی جفا در حق اوست و دوست‌نماهایی که با اینچنین اظهاراتی تنها توقعات را از معاون اول دولت اصلاحات بالا می‌برند. سعی دارند در صورت عدم تحقق ریاست او بر مجلس به شخصیت سیاسی او ضربه وارد کنند. واضح است با حضور فردی به نام علی لاریجانی در مجلس دهم، فضا برای دیگران کمی محدود خواهد شد بنابراین مصلحان توصیه می‌کنند که تنها به سرلیستی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس بسنده شود و او با ورود به مجلس نه بر کرسی ریاست مجلس بلکه بر کرسی ریاست فراکسیون اصلاح‌طلبان تکیه بزند تا این طیف با اقتدار بالایی در جهت نیل به خواسته‌های اصلاح‌طلبانه رای‌دهندگان حرکت کند. البته عارف از چنان پختگی سیاسی برخوردار است که القائات دوست‌نماهای غیرخیرخواه بر او اثر نگذارد چنانکه در سال ۹۲ هم این استقلال فکری و تصمیم‌گیری عالی را به نمایش گذاشت.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن