دیدبان
پایگاه آمریکایی بررسی کرد؛

سیلی بزرگ ایران و کوبا به صورت اوباما

سیلی بزرگ ایران و کوبا به صورت اوباما

به گزارش دیدبان به نقل از جام ، پایگاه آمریکایی دیلی سیگنال (Daily Signal) در خبری تحت عنوان "با پیوستن نیروهای ایرانی و کوبایی به حملات تحت حمایت روسیه در سوریه، شکست استراتژی اوباما در قبال خاورمیانه ادامه دارد" به تحلیل بحران سوریه و شکست راهبرد اوباما در این رابطه پرداخته است.

 

در این گزارش آمده است: «روسیه تنها کشوری نیست که برای مداخله در سوریه، پشتیبانی از بشار اسد و حمله به شورشیان تحت حمایت آمریکا، احساس آزادی می کند. ایران و کوبا نیز که دولت اوباما مشتاقانه برای جلب رضایت آنها تلاش کرده و اخیرا توافق های دیپلماتیک جنجالی را با ایالات متحده به امضا رسانده اند نیز نیروهای خود را برای مبارزه به سوریه اعزام کرده اند.»

 

"دیلی سیگنال" با اشاره به تلاش های اوباما برای اصلاح روابط با کوبا، نوشت: «این یک سیلی بزرگ به صورت دولت اوباما است که پیش از این به سختی برای راه اندازی مجدد روابط دوجانبه با کوبا تلاش کرده است. کاخ سفید برای اصلاح روابط، یک سری از امتیازات یکطرفه از جمله لغو تحریم ها، آزادی جاسوسان کوبایی از زندان و خروج کوبا از لیست کشورهای حامی تروریست پیش از موعد مقرر، را به این کشور ارائه کرده است.»

 

در ادامه این گزارش ضمن ادعای اعزام گسترده نیروهای سپاه قدس ایران به سوریه آمده است: «ایران نیز بی سر و صدا تلاش های نظامی خود در سوریه را گسترش داده است. صدها نفر از نیروهای نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، این هفته به سوریه اعزام شده اند تا صدها نیروی دیگر آماده به مبارزه را پشتیبانی نمایند. نیروهای سپاه ایران به حمله ارتش سوریه علیه شوشیان در نزدیکی شهر حلب که توسط حملات هوایی روسیه پشتیبانی می شود، پیوسته اند. ایران همچنین هزاران نفر از نیروهای حزب الله لبنان و شبه نظامیان شیعی عراق، افغانستان و پاکستان که توسط ایران آموزش دیده اند را سازماندهی کرده و اکنون در غرب سوریه مشغول جنگ هستند.»

 

این پایگاه آمریکایی در ادامه با اشاره به اتحاد ایران و روسیه می نویسد: «روسیه و ایران که به متحدانی نزدیک در سوریه تبدیل شده اند، به دنبال نابودی شورشیان تحت حمایت غرب و مجبور کردن آمریکا و متحدانش به پذیرش باقی ماندن اسد بر قدرت هستند. علاوه بر حمله به گروه های شورشی تحت حمایت آمریکا، ایران همچنین ادامه خصومتش با آمریکا را به نمایش گذاشته و به آن می بالد. روز یکشنبه، تهران محکومیت جیسون رضاییان را به جرم جاسوسی اعلام کرد و روز سه شنبه، موشک بالستیک دوربرد عماد که نهایتا می تواند به کلاهک هسته ای مسلح شود را آزمایش کرد. این چالشی مستقیم برای دولت اوباما است. تهران همچنین روز چهارشنبه، فیلمی تنش زا از موشک های بالستیک مستقر شده در تونل های عظیم زیر زمینی را منتشر کرد.»

 

در انتهای این گزارش آمده است: «چه مدت طول می کشد که کاخ سفید و اوباما متوجه شوند که تلاش های بیهوده شان برای ایجاد روابطی بهتر با ایران و کوبا با شکست مواجه شده است؛ به همان صورت فاجعه باری که تلاش آن ها برای تنظیم مجدد روابط دوجانبه با پوتین رئیس جمهور سوریه ناموفق بوده است.»

 

 

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن