دیدبان

ناگفته هایی از سردار همدانی سه روز قبل از شهادتش

ناگفته هایی از سردار همدانی سه روز قبل از شهادتش

دیدبان: حجت الاسلام و المسلمین حاج سید محمد شیرازی امام جمعه بخش رودبار قصران دیروز جمعه در خطبه های نماز جمعه این بخش با اشاره به شهادت سردار رشید اسلام حاج حسین همدانی گفت: سردار همدانی یکی از شهدای زنده و از یادگاران جبهه و جنگ بود و کمک به مردم و رزمندگان در خلق و خوی و جزو ذات این سردار بود که تا زمان شهادتش کسی از آن مطلع نبود.

به گزارش افکارخبر، امام جمعه بخش رودبار قصران سپس خاطره ای را از زبان یکی از دوستان قدیمی و نزدیک سردار نقل کرد.

بخش رودبار قصران با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی، نماینده طلاب و فضلای همدانی در حوزه علمیه قم است که بیش از ۳۰ سال سابقه دوستی با این شهید بزرگوار داشت و ارتباط آنها صمیمی و بسیار تنگاتنگ بود، خاطره ای را از سردار همدانی به نقل از رضوی اینگونه بیان کرد: «سردار همدانی سه روز قبل از شهادتش در نیمه های شب با من گرفت.

قرار ما در کنار حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در قم در نیمه های شب هماهنگ شد. سردار در این ملاقات ۲ خواسته از من داشت و گفت که چون من تا چند ساعت دیگر عازم سوریه هستم و پرواز دارم، وقت ندارم. شما زحمت این کارها را را برام بکشید.

ایشان مبلغ سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به من داد تا آنرا به دفتر وجوهات شرعی مقام معظم رهبری پرداخت کنم. همچنین مبلغی پول و آدرسی داد و گفت که این مبلغ را به آدرس ببرم و تحویل یک جانباز جنگ تحمیلی دهم. سردار تاکید کرد که وقتی پیش جانباز رفتی اسمی از من نیار و فقط بگو این مبلغ را یکی از دوستان داد.

پولها را گرفتم و سردار با من خدا حافظی کرد. خداحافظی ایشان شهادت گونه بود.

روز بعد وجوه شرعی را پرداخت کردم و به سراغ جانباز مدنظر رفتم. این جانباز قبول مبلغ را منوط کرده بود به گفتن اسم فردی که پول را داده. بهش گفتم به من گفته اسمش را نگم.

جانباز گفت باشه شما اسم رو نگو اما من چند اسامی رو می گویم و اگر اسم آن را آوردم شما تائید کنید.

آن جانباز اول اسم یکی از سرداران را آورد که گفتم خیر، ایشان نیست. نفر دومی که اسم آورد سردار همدانی بود که من هم آنرا تائید کردم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن