دیدبان
امام‌ جمعه بروجرد:

ضابطان قضایی آمران به معروف و ناهیان از منکر را حمایت کنند

ضابطان قضایی آمران به معروف و ناهیان از منکر را حمایت کنند

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن ترابی ظهر امروز در جلسه ستاد احیاء امر به‌ معروف و نهی از منکر این شهرستان اظهار داشت: ضرورت دارد دستگاه‌های دولتی مرتبط علل بی‌تفاوتی شهروندان نسبت به انجام امر به‌ معروف و نهی از منکر را بررسی کرده و زمینه احیای آن در جامعه را گسترش دهند.

وی با واجب دانستن این فریضه الهی، افزود: امر به‌ معروف و نهی از منکر در ردیف واجبات دینی است که متأسفانه در انجام آن در جامعه توجه لازم نشده و این مهم محجور مانده است که یکی از علل عدم اهتمام مردم به آن نبود حمایت لازم از سوی ضابطان قضایی است.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به قوانین مصوب مجلس در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، عنوان کرد: چنانچه از سوی ضابطان قضایی حمایت‌های قانونی و جدی به عمل آید مردم نسبت به انجام این مهم بی‌تفاوت نشده و به وظیفه خود در این راستا عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه تذکر لسانی به خاطیان در جامعه وظیفه عموم شهروندان است، بیان کرد: اجرای فریضه واجب امر به‌ معروف و نهی از منکر گاه به مرحله‌ای می‌رسد که نیاز است برای اجرا شدن آن بذل جان کرده و در ترویج این مهم جان خود را فدا کرده همچون سرور و سالار شهیدان که در این راه جان خود و خانواده خویش را قربانی کرد.

ترابی با اشاره به فرارسیدن هفته امر به‌ معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: در این هفته به‌صورت ویژه باید به این فریضه واجب الهی به‌ ویژه در هیئت‌های مذهبی و اجتماعات عزاداری پرداخته شود که این خود می‌تواند به احیاء معروف‌ها و نهی از منکرات کمک به‌سزایی کند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل نادیده گرفتن این فریضه واجب الهی بدعت‌ها و تحریفات فراوانی در جلسات عزاداری ایام ماه محرم واردشده که این خود از تأثیرگذاری این‌گونه جلسات کم می‌کند.

امام‌جمعه بروجرد با تأکید بر لزوم آسیب‌شناسی جلسات عزاداری ایام محرم و صفر، گفت: سخنرانان و وعاظ با دقت در ابعاد این حادثه به بیان اهداف قیام سیدالشهدا(ع) بپردازند که این خود زمینه گسترش و عمومیت یافتن تحریف‌ها را کاهش می‌دهد.

وی اجرای امر به‌ معروف و نهی از منکر را نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه دانست و اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در این موضوع نیازمند مشارکت دولت و نهادهای دولتی در انجام مسئولیت‌های خود در این زمینه دارد که فضا را برای انجام این مهم آماده سازند.

ترابی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی تذکر لسانی در جامعه، افزود: این فریضه نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه داشته و ضابطان قضایی نیز به‌عنوان حامیان این مهم می‌توانند نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن