دیدبان

تعداد مطلوب شورای شهر از نظر چمران

تعداد مطلوب شورای شهر از نظر چمران

به گزارش دیدبان ، مهدی چمران در گفت‌و‌گو با میزان، درباره کاهش تعداد اعضای شورای شهر، اظهار کرد: به طور کلی تعداد اعضای شوراها کاسته شود نه تنها من، بلکه هیچ یک از اعضای شورای کشور عموما موافق تصویب این تعداد کاهش اعضا نیستند.

وی با بیان اینکه با کاهش اعضای شورای شهر جایگاه شورای شهر پایین می‌آید، تصریح کرد: وقتی اعضا بیشتر باشند به تعداد پرونده‌های بیشتری می‌توانند رسیدگی کنند.

رئیس شورای شهر تهران، افزود: یک شهر ۵ هزار نفری، ۵ نفر عضو شورا دارد و یعنی به هر هزار نفر یک نفر از اعضای شورا می‌تواند رسیدگی کند و در تهران به هر یک عضو شورا ۳۰۰ هزار نفر شهروند برای بررسی مشکلات می‌رسد که این عدالت نیست.

چمران با تاکید بر اینکه هیچ یک از اعضای شورا موافق تصویب این تعداد کاهش نیستند، مطرح کرد: تنها در صورتی می‌توان ۱۱ نفر را از تعداد شورای شهر کم کرد که به همان تعدا یعنی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت مردم شهر تهران کاهش یافته باشد که این به طور واقعی وجود ندارد.

وی در خاتمه با بیان اینکه مسئولیت ما نسبت به گذشته در شورا کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده است، عنوان کرد: با توجه به مشکلات کلان شهر تهران باید اضای شورا بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر باشند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن