دیدبان

سردارهمدانی در برابر امر ولی؛سمعاوطاعتا

سردارهمدانی در برابر امر ولی؛سمعاوطاعتا

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش در مراسم یادبود سردار حسین همدانی ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سردار بزرگوار، اظهار کرد: شهادت سردار را به همه بازماندگان، سلحشوران، پاسداران، سبزپوشان دفاع از ارزش‌های اسلامی، مردم متدین و شهیدپرور همدان و همرزمان این شهید بزرگ تبریک و تسلیت می‌گویم.

 
وی در خصوص شخصیت سردار همدانی بیان کرد: در طول 33 سال پس از انقلاب که سردار به انقلاب خدمت کرد چند‌ ویژگی را در بعد سیره و سلوک این شخصیت دنبال می‌کردم.

 
دادستان کل کشور با اشاره به روزهای پایانی ماه ذی‌الحجه با عنوان ولایت گفت: در فرازی از وصیت‌نامه سردارهمدانی به ولایت امیرمومنان اشاره شده و از تداوم ولایت در وجود ولایت ولی‌فقیه و پایبندی به آن یاد شده است.

 
وی به تعریف ولایت از قول پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: ولایت و ولایتمداری آن است که باید گوش شنوا به ولی فقیه داشت و در عرصه اجرا و عمل فرمان‎پذیر و مطیع بود.

 
‌رئیسی خاطرنشان کرد: ولایتمدار کسی است که با تمام وجود به سخن ولی فقیه گوش دهد و در عمل مطیع امر ایشان باشد.

 
وی با بیان اینکه ولایتمداری از ویژگی‌های شهید همدانی بود، افزود: سردار همدانی در طول حیات پاک و ارزشمند خود از ابتدای پیروزی انقلاب در بدترین شرایط و مأموریت‌ها در مقابل امر ولی زمان سمعاً و طاعتا بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن