دیدبان
رئیس جمهور در جمع نخبگان:

امکانات دولت درپساتحریم هم محدوداست

امکانات دولت درپساتحریم هم محدوداست

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، حسن روحانی بعدازظهر امروز در نشست علما، نخبگان و ایثارگران که در سالن اجتماعات هلال‌احمر برگزار شد، اظهار داشت: در دفاع مقدس کشور ما در برابر توطئه جهانی توانست پیروز شود و لشگر 25 کربلا از مازندران هم درخشش ویژه داشت.
 
وی با بیان اینکه مازندران ظرفیت و مشکلاتی دارد، افزود: اما بسیاری از هموطنان ما در سفر به مازندران اعلام می‌کنند که مردم این خطه در بهشت زندگی می‌کنند و همه نعمت‌های خدا در مازندران جمع شده است.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه دریا، جنگل و شرایط آب و هوایی نعمت بزرگ خدا به مازندران است، گفت: باید از این نعمت حفاظت کنیم.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه 30 تا 40 درصد از جنگل‌ها تخریب شده، تصریح کرد: اگر با همین روند پیش برویم در 40 سال آینده جنگلی باقی نمی‌ماند که بخواهیم درباره آن بحث کنیم.
 
روحانی جنگل را ثروت بین‌النسلی دانست و ادامه داد: شرایط اقلیمی وابسته به حفاظت از این نعمت‌هاست.
 
وی با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه در مازندران مبنی بر رسیدگی به شرایط فرهنگی دریا خاطرنشان کرد: با این شرایط ابتدا باید ببینیم دریایی باقی می‌ماند که به وضعیت فرهنگی رسیدگی کنیم یا خیر.
 
رئیس جمهور با اشاره به آلودگی دریا اظهار کرد: نخستین وظیفه ما حفاظت و حراست از دریا است و فاضلاب و آلودگی‌ها نباید وارد دریا شود.
 
روحانی ادامه داد:‌ برای حفاظت از دریا نیاز به سرمایه‌گذاری است.
 
وی با بیان اینکه برخی آلودگی‌های دریا نفتی بوده و بعضی از آلودگی‌ها هم مربوط به دیگر کشورها است، تصریح کرد: ساحل جزو منابع طبیعی و حریم دریا محسوب می‌شود اما ساختمانها را آنقدر در ساحل دریا احداث کرده‌اند که با کمی بالا آمدن آب دریا اعلام می‌کنند آب دریا وارد خانه‌هایمان شد در حالی که به حریم تجاوز کرده‌اند.
 
رئیس دولت با بیان اینکه ببینید چطور در اروپا از ساحل حفاظت می‌شود، افزود: اگر از ساحل به درستی استفاده کنیم مسائل فرهنگی را هم می‌توان به راحتی رفع کرد.
 
وی با بیان اینکه برای برنامه‌ریزی فرهنگی در دریا مشکلی وجود ندارد، گفت: در برنامه‌ریزی فرهنگی دریا چارچوب‌های دینی باید رعایت شود.
 
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از راههای اشتغال برای جوانان در مازندران توسعه گردشگری است، خاطرنشان کرد:‌ البته کشاورزی، معدن و صنعت هم در مازندران اهمیت دارد ضمن اینکه گردشگری راه سریع ایجاد اشتغال است.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه مازندران جاذبه‌های فرهنگی و آثار باستانی بسیاری دارد که در تبلیغات و جذب گردشگر فراموش شده است، ادامه داد: مازندران برای مراسم عزا، عروسی، هنر، موسیقی و... جاذبه‌های بسیاری دارد.
 
وی با بیان اینکه با وجود گردشگرپذیر بودن اما مردم مازندران فرهنگ دینی و اصیل خود را حفظ کرده‌اند، اظهار داشت: این در حالی است که هیچ آثاری از معماری گذشته در مازندران وجود ندارد و معماری ما دچار به هم‌ریختگی شده است.
 
روحانی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه همه نگاه‌ها به بودجه و درآمد دولت است، افزود: مگر دولت چه اندازه امکانات دارد، باید از شرایط بخش خصوصی و غیر دولتی استفاده کرد.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه توانمندی و امکانات دولت در شرایطی که تحریم برداشته شود باز هم محدود است، تصریح کرد: برای ایران و مازندران هیچ راهی جز جذب سرمایه و تسهیل بخش غیر دولتی وجود ندارد.
 
این مسئول با تأکید بر ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذار اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود تا سرمایه‌گذار با احساس امنیت به راحتی بتواند در کشور کارآفرینی کند در غیر این صورت به دنبال دلالی مخفی می‌رود.
 
روحانی با تأکید بر حفظ محیط زیست ادامه داد: از صاحب‌نظران، دانشگاهیان و علما در این زمینه استمداد می‌طلبیم.
 
وی با اشاره به اینکه مازندران استان مرزی است و باید با کشورهای ساحلی تسهیلات برقرار کنیم، تصریح کرد: با توافق اخیر در نظر داشتیم تهدید نابه‌جا را از سر مردم برداشته و با دنیا ارتباط برقرار کنیم.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه اگر هماهنگی بین قوا اکنون بیشتر از هر زمان دیگری نباشد کمتر هم نیست، بیان داشت: وحدت و انسجامی که در کشور وجود دارد به خاطر حمایت‌های مقام معظم رهبری در همه زمینه‌ها از دولت و دیگر قوا است.
 
روحانی با بیان اینکه این اتحاد و همدلی را باید ادامه بدهیم، گفت: تا بتوانیم از همه کارآفرینان ایرانی و غیر ایرانی استفاده کنیم و شاهد استانی آباد و ایرانی سربلند باشیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن