دیدبان

جنگنده های اسرائیل غزه را بمباران کردند

جنگنده های اسرائیل غزه را بمباران کردند

به گزارش دیدبان به نقل از العالم ، جنگنده های رژیم صهیونیستی در حالی غزه را بمباران کردند که انتفاضه سوم و قیام فلسطینیان در برابر تجاوزگری اسراییل در بخش کرانه باختری و نه نوار غزه درجریان است.

به نظر می رسد که رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت های جدی فلسطینیان که این بار کانون درگیری ها در قدس و کرانه باختری است، به ستوه آمده و حمله به نوارغزه که از درگیری های کنونی به دور است، ناشی از درماندگی و آشفتگی سرمداران آن است.

ارتش رژیم اسراییل اعلام کرد که در این دو نقطه تاسیسات ساخت سلاح حماس قرار داشته و مدعی شد که حملاتش در واکنش به پرتاب دو موشک از غزه به جنوب اسراییل بوده است.

روز شنبه ارتش رژیم اسراییل خاطرنشان کرد که به دنبال پرتاب موشک از غزه، آژیر خطر در این مناطق به صدا در آمد اما این موشک در منطقه‌ای باز فرود آمد و آسیبی به فردی وارد نشد.

خبرنگار العالم در تازه ترین گزارش از قدس خاطرنشان کرد: هم اینک تمام محله های فلسطینی نشین در قدس شاهد درگیری با اشغالگرانی است که هر جنایتی بخواهند در حق این شهر روا می دارند، و همه مردم با استفاده از ابتدایی ترین وسایل در مقابل اشغالگران و نیروهای امنیتی رژیم که شهر را تبدیل به پادگان نظامی کرده اند، قیام کرده اند.

نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر اشغال شده قدس، تمام مسیرها و خیابانهای منتهی به بخش قدیمی شهر و مسجد الاقصی را به طور کامل بسته اند.

در همین حال هیات رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد: نیروهای اشغالگر صهیونیستی از ابتدای ماه اکتبر تاکنون 650 شهروند فلسطینی را که بیشتر آنان جوانان، کودکان، افراد زخمی و زنان بودند، بازداشت کردند.

بخش کرانه باختری فلسطین از حدود 10 روز پیش به صحنه درگیری و خشونت تبدیل شده است، به دنبال سرکوب تظاهرات اوایل مهر ماه فلسطینیان در دفاع از مسجد الاقصی در بیت المقدس بیش از 400 نفر طی یک روز زخمی شدند و پس از آن جوانان فلسطینی به دفاع از مقدسات سرزمین خود و افزایش درگیری با نظامیان صهیونیست مبادرت کردند. برخی گروه های فلسطینی از جمله سخنگوی حماس گسترش قیام مردمی فلسطین در برابر تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را آغاز انتفاضه سوم ارزیابی می کنند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران