دیدبان
معاون رئیس جمهور:

هیچ کشوری نمی‌تواند فرش تبریز را تولید کند

هیچ کشوری نمی‌تواند فرش تبریز را تولید کند

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، مسعود سلطانی‌فر در آیین معرفی تبریز به عنوان «شهر جهانی بافت فرش»، اظهار داشت: با این انتخاب تبریز حرف اول را در فرش دنیا خواهد زد و در واقع تبریز در فرش دنیا برند منحصر به فردی است.

وی با بیان اینکه از این پس حضور ایران در بازارهای فرش دنیا پررنگ‌تر از گذشته خواهد شد، افزود: هنرمندان تبریز همواره خالق آثار کم نظیری در فرش بوده‌اند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه کسب عنوان جهانی شهر تبریز در حوزه فرش تاثیر مهمی در گردشگری منطقه نیز برجای خواهد گذاشت، گفت: تبریز به عنوان یکی از مقاصد هدف گردشگران خواهد بود و این اتفاق مهمی در بخش گردشگری است.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: تبریز و آذربایجان همواره جزو یکی از کانون‌های گردشگری ایران و جهان بوده و با کسب این عنوان میزان گردشگران در این شهر افزایش خواهد یافت.

وی همچنین گفت: قالی‌بافان، طراحان، نقشه کشان، تولیدکنندگان مواد اولیه و تجار فرش تبریز با کسب این افتخار باید برای خود رسالت بزرگی برای توسعه این هنر صنعت قایل شوند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند فرش ایران را تولید کند، افزود: فرش در اشتغال، صادرات و معیشت مردم آذربایجان‌شرقی و ایران موثر بوده است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: با وجود اینکه کپی‌سازی از روی فرش ایران توسط برخی از کشورهای دنیا صورت می‌گیرد ولی کماکان فرش تبریز حرف اول را می‌زند و همچون اتومبیل مرسدس بنز که برند اول صنعت خودروسازی جهان است این فرش هم برند نخست فرش در دنیاست.

سلطانی‌فر همچنین با اشاره به اینکه کشور وارد شرایط سیاسی جدیدی خواهد شد، گفت: با تدبیر رهبر معظم انقلاب و مدیریت رئیس جمهوری حقوق هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته شد و بر این اساس پایه‌های تحریم آماده فروریختن است.

وی اضافه کرد: با اجرای برجام کشور وارد فضای سیاسی و اقتصادی جدیدی خواهد شد و فرصت جدیدی برای پیشرفت و توسعه در زمینه‌های مختلف برای کشور فراهم خواهد شد.

سلطانی‌فر یادآور شد: دیدگاه دولت استفاده از ظرفیت اقتصادی تمام کشورهای جهان و تعامل با همه سازمان‌های بین‌المللی است و انتخاب تبریز نیز بر اساس بهبود همین تعاملات و همکاری‌ها با سازمان‌های بین‌المللی است.

وی گفت: با افزایش صادرات و فعالیت‌های مرتبط با حوزه فرش در اثر این همکاری‌های بین‌المللی، ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب نیز در ‌این بخش محقق می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین با تمجید از جایگاه فرهنگی و هنری خطه آذربایجان و تبریز، اظهار کرد: آذربایجان قهرمان و تبریز بزرگ در حوزه صنایع دستی و گردشگری پررونق‌تر از قبل خواهد بود.

افتتاح موزه فرش تبریز تا هفته دولت سال آینده

وی با اشاره به ساخت موزه تخصصی فرش در تبریز، تاکید کرد: موزه فرش تبریز را باید حداکثر تا هفته دولت سال آینده آماده کنیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور نیز در این آیین با اشاره به اینکه 1.5 میلیون نفر در بخش صنایع دستی کشور شاغل هستند، گفت: 200 هزار میلیارد ریال فروش صنایع دستی در سال اتفاق می‌افتد که 500 میلیون دلار آن صادرات بوده و از این مقدار 300 میلیون دلار صادرات مختص فرش است.

بهمن نامورمطلق افزود: امسال 36 درصد در صنایع دستی، 20 درصد در فرش و 12 درصد در بخش گردشگری کشور رشد داشته‌ایم که نسبت به متوسط جهانی وضع امیدوارکننده‌ای داریم.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟