دیدبان

آل سعود در کشتار حجاج سابقه طولانی دارد

 آل سعود در کشتار حجاج سابقه طولانی دارد

دیدبان: عزت اله یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارخبر با بیان اینکه حج امسال یکی از تلخ ترین تاریخ حج است، گفت: نمی توان هم سقوط جرثقیل در جمعه ۲۰ شهریور که باعث کشته شدن بیش از ۱۵۰ زائر و دهها زخمی شده و حادثه منی در روز عید قربان که بیش از پنج هزار زائر فوت و صدها نفر زخمی شدند را غیر عمدی دانست و دولت عربستان و مقامات آل سعود را از این جنایات مبرا دانست.

وی با بیان اینکه آل سعود در کشتار حجاج در مناسک حج سابقه طولانی دارد، تصریح کرد: نمونه بارز جنایات رژیم آل سعود، در حج سال ۱۳۶۶ است که در مراسم برائت از مشرکین، حاجیان توسط مزدوران این رژیم به رگبار بسته شدند و صدها زائر ایرانی و دیگر کشورها در سرزمین امن الهی به خاک و خون کشیده شدند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه مسلمانان جهان نباید در قبال این جنایات آل سعود سکوت کنند، افزود: امروز بر همه آزاد اندیشان، نخبگان، روشنفکران، تحلگیران و بخصوص مسلمانان جهان ثابت شده که عربستان مطیع فرمان و مجری اوامر آمریکا و در واقع آلت دست این استکبار جهانی است.

یوسفیان ملا ضرورت واکنش دنیای اسلام در قبال جنایات آل سعود را متذکر شد و گفت: سازمان کنفرانس اسلامی و نهادهای بین المللی نباید در قبال این جنایات هولناک سکوت کنند بلکه باید واکنش صریح و سریع داشته باشند و از ادامه جنایات بیشرمانه آل سعود جلوگیری کنند.

وی با اشاره به آمارهای کشته شده ها در حادثه منی گفت: دولت عربستان از ارائه آمار واقعی شانه خالی می کند و سعی دارد تا با دفن حجاج در مکه مانع اطلاع افکار عمومی از میزان و حجم این جنایات شود اما بر اساس شنیده ها بیش از پنج تا هشت هزار زائر در حادثه روز عید قربان فوت شدند.

نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲ زائر آملی هم در حادثه منی فوت شدند، خارنشان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی پیگیر احقاق حق این زائران و خانواده های آنها هستیم و از دولت و وزارت امور خارجه می خواهیم لحظه ای در این زمینه درنگ نکنند و از کوچکتر حق زائران فوت و زخمی شده نگذرد.

یوسفیان با اشاره به رفتار موذیانه دولت عربستان و رژیم آل سعود در انتقال پیکر حجاج فوت شده، گفت: اگر دست مقامات این رژیم بر خون حجاج آغشته نیست، چرا در انتقال پیکر حجاج سنگ اندازی می کنند و مانع می شوند.

وی با اشاره هشدار مقام معظم رهبری به اقدامات آل سعود در حج امسال تصریح کرد: مقامات این رژیم باید بدانند که در صورت ادامه رفتار شان با پاسخ قاطع ایران مواجه خواهند شد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند عکس العمل ایران سخت و خشن خواهد بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن