دیدبان

از دید قرائتی کدام سخنرانی خیانت است؟

از دید قرائتی کدام سخنرانی خیانت است؟

به گزارش دیدبان به نقل از ایرنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی عصر سه شنبه در پردیس آموزش های تخصصی روحانیون مستقر در مجتمع فرهنگی تبلیغی نور، با بیان این که تبلیغ یک فن و مهارت است، اظهار کرد: اگر مبلغ از سوز کافی برای تبلیغ برخوردار بود، حرف او اثر دارد وگرنه تاثیر ندارد؛ پیامبر اسلام (ص) می سوخت و برای مردم تبلیغ می کرد.
وی با تشریح اصول مهم تبلیغی، خطاب به روحانیان مستقر خاطرنشان کرد: تا واجب هست سراغ مستحبات نروید.
رییس ستاد اقامه نماز خطاب به مبلغان دینی اظهار کرد: محور فعالیت های تبلیغی شما قرآن باشد، روی منبر شعر نگویید مگر اینکه خیلی کم باشد، حدیث معتبر نقل کنید و به هیچ وجه خواب نقل نکنید.
قرائتی با بیان اینکه کارهای روی زمین مانده زیادی وجود دارد که مبلغان دینی باید به آنها بپردازند، تاکید کرد: 22 واجب فراموش شدنی وجود دارد که اینها را در نامه ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردم.
وی یکی از کارهای به زمین مانده را زکات بیان کرد و گفت: هیچ کسی راجع به زکات کاری نکرده، حتی فیلمی ساخته نشده است، انگار زکات جزء دین نیست.
قرائتی بر لزوم پرهیز از تبعیض در نوع برخوردها تاکید کرد و افزود: اگر رییس جمهوری و آیت الله العظمی وارد مسجد شد و شما بچه چند ساله را بلند کردید که آیت الله العظمی یا رییس جمهوری جای او نماز بخواند، نماز شما غلط است.
رییس ستاد اقامه نماز تاکید کرد: گاهی با یک برخورد مناسب می شود به اندازه یک عمر کار تبلیغی، اثربخشی داشت.
وی خاطرنشان کرد: حتما در هر مسجد حرف تازه بزنید و روان صحبت کنید، شما هجرت می کنید و هجرت نوعی عبادت است.
* پنج نکته قرآنی درباره مکه
وی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان پنج نکته قرآنی به بررسی حوادث منا پرداخت و با بیان این که طبق آیات قرآن کریم، مکه برای کسی نیست، تصریح کرد: مکه مثل خورشید و وسط اقیانوس است که متعلق به هیچ کسی نیست، در مکه چه آنها که معتکف هستند و چه کسانی که بادیه نشین و سکونت دارند، یکی هستند.
رییس ستاد تفسیر تاکید کرد: در منا و عرفه کسی حق ندارد خیابان را ببندد و اسکورت برای عبور یک شاهزاده درست کند، حتی کسی که مجرم هست حق ندارند او را دستگیر کنند مگر اینکه از مکه خارج شود.
وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم، حکومت شاهنشاهی ممنوع است، خاطرنشان کرد: در قرآن 10 ملاک داریم ولی شاه در قرآن نیست.
قرائتی تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، هیچ دلیل شرعی برای حکومت شاهنشاهی و آل سعود وجود ندارد.
وی اضافه کرد: در مکه، مردم از تولد تا مرگ پای صندوق های رای نمی روند و شما باید به مردم بگویید که ما برای انتخاب اعضای شورای اسلامی روستا تا رهبری (با واسطه خبرگان) پای صندوق های رای می رویم.

مرتبط‌ها

شیطان به چه کسی کار ندارد؟

عکس/علامه جعفری و شاگرد ژاپنی اش

آیت الله بهجت: خاک بر سر شیعه!

مرحوم دولابی:بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است!

حدیث/ سخن امیرالمومنین(ع) درباره فایده نگاه به سبزه زار

هرکس فکر می‌کند ظلم با گفتگو کنار می‌رود، آدم ساده‌ای است