دیدبان

ظریف در نیویورک خوابیده و هاشمی وزیر خارجه شده

ظریف در نیویورک خوابیده و هاشمی وزیر خارجه شده

دیدبان: نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار«نسیم» در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل ارسال نامه 4 وزیر اقتصادی دولت به رییس جمهور اظهار داشت: این نشان دهنده این است که دولت فرماندهی اقتصادی ندارد و اشخاص دیگری می‌خواهند فرماندهی اقتصادی را در دست بگیرند. ما از دولت انتظار داریم که فرماندهی اقتصادی‌شان شخص آقای وزیر اموراقتصاد و دارایی قرار دهند ولی از آنجا که اشخاص دیگر در مسئولیت‌های مختلف اقتصاد را هدایت و رهبری می‌کنند این تضادها در دولت بوجود می آید و باعث شد که دولت نتواند رکود اقتصادی را حل کند.

وی در همین زمینه افزود: چون دولت از گرایش‌های مختلف تشکیل یافته و هر گرایش هم نیروی خود را دارد نیاز است که حتماً یک فرمانده اقتصادی داشته باشند و همه از آن تبعیت کنند.

قاضی پور درخصوص اوضاع اقتصادی در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: ما هنوز در رکود بدی هستیم و از رکود اقتصادی بیرون نیامده ایم که البته انتظار می‌رود در اردیبهشت‌ماه با فعال شدن بخش مسکن ، اقتصاد 30 درصد  رونق بگیرد؛ هرچند که در کشور باعدم برخورد با قاچاق سیگار دخانیات تعطیل می‌شود و همچنان با عدم برخورد با واردات پوشاک کارخانجات کفش و پوشاک ما تعطیل می‌شود.

وی افزود: توطئه هایی درپشت پرده برای مردم ایران کشیده اند واین توطئه اقتصادی هم به دولت و هم به کل مردم لطمه وارد خواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار داشت: اینکه چهار وزیر این کار را کرده کار خوبی کرده اند؛ نشان می‌دهد که در جمهوری اسلامی آزادی بیان بوده و وزرا گماشته رییس جمهور نیستند و هر کدام شخصیت خودشان را دارند؛ کار خوبی کردند و من ازاین نامه‌ای که نوشتند کمال تشکر رادارم و امیدوارم من بعدهم ادامه داشته باشد. البته هر چند در شرایطی که وزیر امور خارجه در نیویورک می‌خوابد و وزیر بهداشت وزیر خارجه شده، به عربستان رفته، مذاکره می کند و وزیردیپلماسی می‌شود، انتظاری بیش از این هم از دولت نمی رود.

وی افزود: وقتی حلقه‌ای دور رییس جمهور است، اخبار دقیق به دستش نمی رسد و اینطور می‌شود که دفتر یک سازی می‌زند، معاون اول یک ساز می‌زند و برادر یک سازدیگری می‌زند که اینطور نمی‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: توان خرید مردم پایین آمده و هزینه‌ها و خدمات بالا رفته و اختلاف فاحشی به وجود آمده است؛ این بر مسائل بهداشت و درمان افراد خانواده تاثیر منفی دارد و در روحیه‌شان افسردگی به وجود آورده و مردم را عصبانی و تحریک می‌کند وقتی که نمی توانند مایحتاج اولیه را برطرف کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد انتظارات از رییس جمهور در بهبود اوضاع اقتصادی گفت: انتظار داریم که دولت رونق را سریعتر راه بیندازد و این امر نه با چاپ بدون پشتوانه اسکناس صورت گیرد بلکه با ایجاد اشتغال، فعال  کردن کارخانجات و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام این امر را انجام دهد.

 قاضی پوردر همین زمینه اظهار داشت: دولت بایستی که طرح هایی که مجلس تصویب کرده را سریعتر اجرا کرده و سرمایه در گردش را ابلاغ کند  و همچنین بدهی دولت به تامین اجتماعی و بدهی وزارت نیرو به پیمکاران و بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران را پرداخت کند تا این گردش مالی باعث رونق اقتصادی شود.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن