دیدبان
در پایان معاملات بورس اوراق بهادار تهران روی داد

افت ۲۳ واحدی شاخص کل بورس

افت ۲۳ واحدی شاخص کل بورس

به گزارش دیدبان به نقل از فارس؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 14 مهر ماه 94، با افت 23 واحدی به عدد 61 هزار و 209 واحد رسید.

 

شاخص قیمت وزنی نیز با کاهش 9 واحدی عدد 23 هزار و 977 واحد را تجربه کرد.

اما شاخص سهام آزاد شناور با 132 واحد کاهش رقم 67 هزار و 429 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 65 واحدی عدد 42 هزار و 391 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 223 واحد افزایش عدد 136 هزار و 396 واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) در پایان معاملات امروز این بازار با کمتر از 5 واحد افزایش به عدد 663 واحد رسید.

بر اساس این گزارش ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 86 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 365 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 25 هزار و 310 نوبت داد و ستد بود.

ارزش روز بازار بورس اوراق بهادار تهران امروز 261 هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش فارس، امروز نماد معاملاتی سه شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با 24 واحد، تاپیکو با 21 واحد و فولاد مبارکه با 16 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس تهران برجای گذاشتند.

در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با 23 واحد، هلدینگ نفت گسترش نفت و گاز و پارسیان با 14 واحد و مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 12 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

طی معاملات امروز بازار سهام نماد معاملاتی شرکت‌های کویر تایر، لیزینگ ایرانیان، حق تقدم خرید سهام کردستان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و نماد معاملاتی شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان و قند هگمتان متوقف شد.

طی معاملات امروز معاملات سهام بازار گردانی سهام در برخی نمادهای معاملاتی همچنان دنبال شد.

بر این اساس در نماد معاملاتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بیش از 60 میلیون سهم از کد سرمایه‌گذاری سپه به کد شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید منتقل شد.

طی روز گذشته نیز سرمایه‌گذاری سپه 20 میلیون سهم چادرملو را به کد شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید واگذار کرده بود.

در بانک صادرات نیز بازارگردان این سهم طی معاملات امروز همچنان به تداوم بازارگردانی خود در این سهم ادامه داد.

جالب آنکه امروز از کد حقیقی حدود 24 میلیون سهم به کد حقوقی «وبصادر» منتقل شد. از نکات جالب دیگر بازار امروز واگذاری صف خرید در نماد معاملاتی شیر پاستوریزه پگاه فارس و متعادل شدن روند معاملات این سهم پس از گذشت 2 روز معاملاتی از زمان عرضه اولیه سهام آن در بازار دوم فرابورس بود.

امروز همچنین بیش از 5 میلیون سهم حفاری شمال به ارزش یک میلیارد و 311 میلیون تومان از کد سهامدار حقوقی شرکت کد به کد شد.

در نماد معاملاتی تیپیکو نیز امروز بیش از 20 میلیون سهم از کد سهامدار عمده حقوقی کد به کد شد آنچه که از بازار سهام این روزها برمی‌آید که سهامداران عمده و حقوقی‌ها در قرارداد نانوشته‌ای علاقه مند به بازارگردانی و حمایت از عمق فعلی حجم و ارزش معاملات روزانه بازار سهام با انجام معاملات کد به کد و تهاتر داریی‌ها به کد شرکت‌های درون گروهی بهانه‌ای برای تداوم استواری تابلوی معاملات بورس تهران داشته باشند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن