دیدبان
اجمالی/سردار جلالی در نشست خبری مطرح کرد؛

خطر جاسوسی در زیرساخت ها پس از برجام

خطر جاسوسی در زیرساخت ها پس از برجام

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، سردار غلامرضا جلالی در نشست خبری با عنوان «رویکردهای جدید پدافند غیر عامل متناسب با ابلاغ حکم توسط مقام معظم رهبری» که صبح امروز در سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار شد با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل اساسا یک سازمان ترکیبی بین بخش دفاع و بخش غیر نظامیت اظهار داشت: منظور این سازمان تعمیق دفاع در اجزای کشور با تاکید بر بخش های غیر نظامی است.

 

وی افزود: در سال گذشته که انتهای برنامه پنجم توسعه آغاز می شد طرحی به مجلس ارائه شد که با تشخیص کمیسیون مربوطه در حیطه اختیارات مقام معظم رهبری بود. با تدابیر ایشان اساسنامه ای به تصویب رسید که این اساسنامه می تواند تحولی اساسی در پدافند غیر عامل ایجاد کند؛ زیرا ضعف های گذشته تا حد زیادی حل شده است.

 

رئیس سازمان پدافند غیر عامل اذعان کرد: تراز پدافند غیر عامل در حوزه های کشور در تراز یک وزارتخانه تشخیص داده شده است و دلیل آن این است که سازمان پدافند غیر عامل یک نهاد حاکمیتی بوده و در بسیاری از بخش ها فرادولتی تصمیم می گیرد.

 

وی با بیان اینکه وظایف سازمان پدافند غیر عامل می تواند تکالیف زیادی را برای دستگاه ها ایجاد کند ادامه داد: یکی از بندهای اساسنامه سازمان پدافند غیر عامل تاکید دارد که انتخاب رئیس این سازمان به پیشنهاد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و تصویب مقام معظم رهبری است.

 

سردار جلالی افزود: یکی از نکاتی که پدافند غیر عامل مکرر تاثیر می گذارد رویکردهای جدیدی است که باید اقدام مشخصی برای آن صورت گیرد. بی اثر کردن اثر تهدید بر کشور وظیفه سازمان پدافند غیر عامل است.

 

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور تهدیدات در کشور را در حال تحول دانست و تصریح کرد: ماهیت، کیفیت و عرصه تهدیدات در حال تغییر و تحول است و یکی از کارهای سخت پدافند غیر عامل پایش دائمی تهدیدات بوده که لازم است با هر تهدید با رویکرد متناسب با آن مقابله شود.

 

وی با اشاره به اینکه رویکردی به نام پدافند سایبری باید دنبال شود اظهار کرد: بر این اساس ۸ رویکرد جدید را در پدافند غیر عامل احصا کردیم و ۸ تهدید را با رویکرد تخصصی دنبال می کنیم.

 

سردار جلالی افزود: این ۸ رویکرد عبارتند از، پدافند سایبری، پدافند زیستی (بیولوژیک)، پدافند پرتوی، پدافند شیمیایی، پدافند کالبدی (فنی و مهندسی)، پدافند اقتصادی، پدافند مردم محور و آمادگی دفاع در برابر تهدیدات.

 

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در مقطع شروع برنامه پنج ساله ششم هستیم خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا در مجلس و دولت برای پدافند غیر عامل برنامه ریزی شود.

 

وی با اشاره به مهاجرت به شهرها گفت: جمعیت کشور به سمت شهرها سوق پیدا کرده و مدیریت شهری اهمیت پیدا کرده است و لازم است که بخش خاصی برای این مسئله احیا شود. در سال جاری در ۳۱ شهر بزرگ به پدافند غیر عامل پرداخته می شود.

 

سردار جلالی افزود: مسئله ایجاد آمادگی یک دستورالعمل رسمی برای همه دستگاه ها است و معنای آن این خواهد بود که با ایجاد رزمایش ها باید بتوانیم سطح آمادگی خود را افزایش دهیم.

 

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پاسخ به سوالی منبی بر اینکه ماهیت تهدیدات پس از توافق هسته ای چه تغییری است و رویکرد سازمان پدافند غیر عامل چیست اظهار داشت: تحولاتی که در کشور در چارچوب تهدیدات پس از برجام اتفاق خواهد افتاد طبیعتا یک رویکرد جدید از سوی دشمن است.

 

وی با بیان اینکه در ادبیات آمریکایی شاهد نگاه برای نفوذ و گسترش پس از برجام هستیم ادامه داد: لازم است تهدید شناسی جدیدی انجام شود.

 

سردار جلالی گفت: چهره تهدیدات پس از برجام تغییر می کند و با توجه به پیش بینی ها توسعه حوزه جاسوسی در زیرساخت های کشور یکی از خطرات جدی است که باید با آن مقابله شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن