دیدبان
هاشمی در موافقت با استیضاح آخوندی

وزارت راه در عرصه هوایی کشور بی‌برنامه است

وزارت راه در عرصه هوایی کشور بی‌برنامه است

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، مهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان طی سخنانی در موافقت با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این استیضاح بعد از 3 مرحله درخواست و بعد از 2 سال در دستور کار مجلس قرار گرفته است، اظهار داشت: استیضاح وزیر راه و شهرسازی به‌علت مباحث عملکردی و تخصصی است و در این زمینه 62 محور در دستورکار استیضاح در مراحل مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به آمار حوادث صنعت هوایی در چند سال اخیر گفت: در سال 2008 میلادی ایران 200 درصد سوانح هوایی مازاد بر نرم جهانی داشته که در غرب آسیا 20 درصد بوده است. بر اساس آمار از سال 2009 تا 2011 روند کاهشی سوانح هوایی داشتیم و از سال 2011، 18برابر استاندارد بین‌المللی سوانح هوایی داشتیم. این رقم در سال 2012 به 19 درصد افزایش یافت، سال 2013 به 50 درصد، سال 2014، 150 درصد و تا پایان سال 2015 براساس برآوردی که شده بحث 220 درصد است. البته آمار تا 450 درصد هم وجود دارد که من آن را باور ندارم.

"این آمارها نشان از بی‌برنامگی وزارت راه در عرصه هوایی است. چرا در مورد سقوط هواپیمای آنتونوف کسی بازخواست نشد و چرا تاکنون بارها و بارها چرخ هواپیماها باز نشده است؟".

رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین تصریح کرد: اینکه بیماری‌های مزمن بانکی در کشور داریم مشکل درستی است و از رئیس جمهور و وزرای اقتصادی برای تدوین برنامه و تأکید بر نگرانی‌های اقتصادی قدردانی و تشکر می‌کنیم اما چرا وزیر راه پیگیر مسائلی است که به وی مربوط نیست در حالی که برای کارهای مربوطه و پیگیری‌های حیطه خود وقت نمی‌گذارد و حتی برای نمایندگان اقلیت نیز هیچ فرصتی قرار نمی‌دهد؟

"در بخش مسکن برنامه روشنی اعلام نشده و آمار اشتغال این حوزه به‌شدت کاهش یافته و مسکن با رکود مواجه است و فقط به ابلاغ‌هایی در سازمان نظام مهندسی بسنده شده که معلوم نیست به چه‌دلیل و به چه‌شکل اینها ابلاغ شده است".

هاشمی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای آخوندی، شما در جلسه رأی اعتماد خود فرمودید: "می‌خواهم از نیروهای جوان استفاده کنم" در حالی که 24 نفر از مدیران و معاونان شما از بازنشستگان هستند و جوانان در پست‌های کلیدی وزارتخانه شما جای ندارند و به نمایندگان نیز توجهی در دولت شما نمی‌شود. حتی در عزل و نصب‌ها نیز نمایندگان باید از اخبار مطلع شوند و هیچ‌گاه نگاهی به مجلس نبوده است، ولی باز می‌گویید استیضاح سیاسی است.

وی افزود: بارها خواستیم که این استیضاح انجام نشود و از آغاز ریاست جمهوری آقای روحانی خواستار تشکیل جلساتی برای پیگیری موضوع مرتبط با حوزه عمران بودیم اما هیچ توجهی به این خواست‌ها نشده و هر بار نیز که مجلس گفت "فلان آقا را در فلان پست قرار ندهید" شما اصرار کردید.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: با این اصرارهای بی‌مورد مشکلات امروز حوزه هوایی ایجاد شد و مسئولی که صلاحیت نداشت 10 ماه به‌عنوان سرپرست نگه داشتید لذا تمام این رفتارها و ادله نشان دهنده غیرسیاسی بودن استیضاح است. آقای وزیر راه، پاسخگو باشید که چرا چرخ هواپیماها باز نمی‌شود و آمار سوانح هوایی در زمان مدیریت شما افزایش یافته و 220 درصد بالاتر از استاندارد جهانی است؟

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن