دیدبان
سخنگوی جنبش حماس :

«مبارزه مسلحانه» همواره گزینه استراتژیک ملت فلسطین است

«مبارزه مسلحانه» همواره گزینه استراتژیک ملت فلسطین است

دیدبان: "مشیر المصری" سخنگوی رسمی جنبش حماس در نوار غزه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به قیام مردمی در کرانه باختری اشاره کرده در این خصوص گفت: به‌نظر من ملت فلسطین امروز در برابر اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها به پا خاسته است. این گواه پویایی و اراده پولادین ملت فلسطین برای دفاع از سرزمین و مقدسات خود و همچنین رویارویی با جنایت‌های صهیونیست‌ها است.

وی افزود: ملت فلسطین با جنایت‌های مختلف صهیونیست‌ها همچون محاصره و یورش به مسجد الاقصی، سوزاندن خانواده‌های فلسطینی همچون خانواده دوابشه، تلاش برای خلع حجاب دختران همچون شهید "هدیل هشلمون" و بسیاری دیگر از جنایت‌های صهیونیست‌ها مقابله می‌کند.

مشیر المصری با توجه به حمله صهیونیست‌ها به جوانان فلسطینی و زخمی شدن دهها تن در این تجاوزات گفت: اینکه ملت فلسطین متحمل بیش از 400 زخمی در یک روز شده گویای این است که این ملت قیام کرده، اینکه جوانان فلسطینی به عملیات شهادت طلبانه روی آورده‌اند نشان دهنده این است که امروز مقاومت برای نجات مسجد الاقصی و خونخواهی قربانیان ملت خود قیام کرده است.

وی گفت: به‌نظر من کل مردم فلسطین باید احساس وظیفه کرده و در این برهه حساس برای رویارویی با چالش‌های مسئله فلسطین به وظیفه خود عمل کنند.

وی همچنین تأکید کرد: مقاومت فلسطین نیز باید با تمام توان و نیروهای خود وارد این قیام مردمی شده و به دشمن صهیونیست درس‌های سخت و دردناکی بیاموزند. مقاومت باید همه  ابزارها و توان خود را برای دفاع از ملت فلسطین به کار ببندد.

مشیر المصری در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی تصریح کرد، تشکیلات خودگردان فلسطین باید به‌سمت مردم فلسطین گرایش پیدا کرده و هماهنگی‌های امنیتی و اطلاعاتی خود با دشمن صهیونیست را متوقف و صدها زندانی سیاسی را به‌سرعت آزاد کند. محمود عباس باید به گفته‌های خود در سازمان ملل عمل کرده و توافق‌های خود با صهیونیست‌ها به‌ویژه توافق‌های موجود برای همکاری‌های امنیتی را نقض کند.

سخنگوی حماس افزود: دامنه گزینه‌های مقاومت فلسطین برای پاسخ به دشمن صهیونیست هرروز گسترده‌تر می‌شود و روند انقلاب‌ها علیه اشغالگران همیشه همین‌گونه بوده است.

مشیر المصری در پایان اعلام کرد: مبارزه مسلحانه همواره یک «گزینه استراتژیک» برای ملت فلسطین خواهد بود و این گزینه خود برای آزادی سرزمین و مقدسات ما و همچنین لجام زدن بر تفکر جنایتکارانه صهیونیست‌ها کفایت می‌کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن