دیدبان

نقوی: بیانییه پنج عضو کمیسیون برجام غیراخلاقی بود

نقوی: بیانییه پنج عضو کمیسیون برجام غیراخلاقی بود

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، سیدحسین نقوی حسینی با انتقاد از بیانیه سیاسی صادر شده از طرف ۵ عضو کمیسیون ویژه برجام و زیر سوال بردن گزارش تهیه شده توسط این کمیسیون از سوی این افراد، اظهار داشت: این اقدام یک کار غیراخلاقی بود و چنین اقدامی در روش کار مجلس اصلا مرسوم نبوده است.

وی با بیان اینکه این کار خلاف قاعده کاری مجلس است، ادامه داد: در مجلس ۱۵ کمیسیون تخصصی داریم که همیشه چندین طرح و لایحه در آنها مطرح است که عده ای رأی مثبت و عده ای رأی منفی می دهند، اگر اکثریت رأی دادند، آن طرح یا لایحه تصویب می‌شود و اگر رأی ندادند، رد می شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس تصریح کرد: در کدام کمیسیون تا به حال سابقه داشته است که موضوعی با رأی اکثریت تصویب شود و سپس عده ای بروند بیانیه بدهند!؟ این کار خلاف قواعد کاری مجلس است.

نقوی حسینی اظهار داشت: تعجب من بیشتر از این است که آقایان بروجردی و حقیقت پور که خودشان در همه جلسات بوده اند و درباره همه بندها نظر داده اند و حذف و اضافه و اصلاح کرده اند، چرا این بیانیه را امضا کردند و دنبال چه چیزی بودند؟

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام با اشاره به جلسه شنبه شب کمسیون ویژه برجام برای رای گیری گزارش نهایی گفت: در این جلسه از ۱۵ عضو کمیسیون ۱۰ نفر حضور داشتند که جلسه رسمیت یافت؛ از این ۱۰ نفر نیز تا جایی که من یادم هست ۸ نفر رأی مثبت دادند.

وی خاطرنشان کرد: اقایان بروجردی و حقیقت پور نیز در این جلسه و در هنگام رأی گیری حضور داشتند، اما ۳ نماینده دیگر امضاکننده بیانیه سیاسی، یعنی آقایان منصوری‌آرانی، تاجگردون و پزشکیان حضور نداشتند، اما حضور نداشتن آنها به این دلیل نبود که نخواهند باشند یا اعتراضی داشته باشند، مساله از این قرار بود که جلسه به آخر شب رسیده بود و این آقایان هم چون خسته بودند و خوابشان می‌آمد، رفتند.

نقوی حسینی افزود: در جلسات دیگری هم که حضور نداشتند، نبودنشان به همین دلیل بود نه اینکه قهر کرده باشند؛ من نمی دانم این حرف را چه کسی درآورده است که اینها قهر کرده و اعتراض کرده اند؟ این آقایان هر موقع کار داشتند می رفتند و به کارشان می‌رسیدند.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام خاطرنشان کرد: آقای تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه است؛ ایشان در کمیسیون خودش نشسته بود و در برجام شرکت نمی کرد؛ حالا اسم این را گذاشته اند ترک جلسه! در حالی که بعدا می آمد و در جلسه می نشست.

نقوی حسینی تاکید کرد: کسی که واقعا معترض است، از همان ابتدا استعفا می دهد و می گوید که نمی‌خواهم عضو این کمیسیون باشم، نه اینکه تا آخرین لحظه ها باشد و سپس بگوید اعتراض کرده ام. این چه نوع قهر و اعتراضی است؟.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن