دیدبان

حبیبی: اصولگرایان ناچار به ائتلاف هستند

حبیبی: اصولگرایان ناچار به ائتلاف هستند

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه در نشست خبری یازدهمین مجمع عمومی حزب متبوعش گفت: یازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه ٢٣ مهرماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مجمع هر سه سال یکبار برگزار می شود، حدود شش ماه قبل از برگزاری مجمع عمومی با تصویب شورای مرکزی همان دوره ستاد برگزاری مجمع را تشکیل می دهیم که اداره مجمع بر عهده این ستاد است.

حبیبی افزود: دبیرکل هیچگاه داوطلب عصویت در این ستاد نشده و این ستاد مستقل از اعضای شورای مرکزی تشکیل می‌شود.

دبیر کل حزب موتلفه ادامه داد: مهمترین وظیفه این مجمع تعیین اعضای جدید شورای مرکزی است، هر عضوی از اعضای موتلفه در هر نقطه کشور می تواند داوطلب عضویت شورای مرکزی باشد.

وی گفت: در هر مجمع خط مشی سه ساله حزب مشخص می شود و به رأی مجمع عمومی گذاشته می شود؛ مجمع عمومی با بدنه دموکراتیک تشکیل می شود.

حبیبی افزود: قید مذهبی بودن و التزام به ولایت فقیه اساس مرام‌نامه حزب است و هیچگاه تغییر نمی کند؛ شعار این مجمع "پیش به سوی محلس کارآمد، دولت کریمه و جامعه نمونه اسلامی" خواهد بود.

دبیر کل حزب موتلفه با بیان اینکه جوانگرایی یکی از مسائل و موضوعات مطرح میان اعضای این حزب است، گفت: سن قشر غالب ما در موتلفه بین ٣٠ تا ٤٠ سال است، توجه به جذب بانوان یکی از اهداف ماست که در ١٠ سال اخیر جذب بانوان بین ٣٠ تا ٣٥ درصد بوده است. موضوع دیگر توجه سطح تحصیلات اعضا است، بیش از ٥٠ درصد اعضای موتلفه بالای لیسانس هستند.

وی افزود: به کارگیری جوان ها در کارهای اجرایی موتلفه نهادینه شده است، این موضوع که موتلفه به جوان ها توجه ندارد، درست نیست.

حبیبی گفت: احمدی نژاد چند بار از اصولگرایی تبری جستند، هر زمان از این حالت بیرون آمدند، اصولگرایان نیز به ایشان توجه می کنند.

دبیر کل حزب موتلفه با اشاره به اینکه ما همواره دنبال تحقق ائتلاف اصولگرایان هستیم، گفت: ما از روند تشکیل ائتلاف راضی هستیم تا این امر محقق شود، در استان ها عم این روند دنبال می شود.

وی افزود: مجلسی که در توانایی حل مشکلات کشور در داخل و خارج را داشته باشد مجلسی توانمند است و به جای مسائل حاشیه ای در متن باشد؛ در مجموع عملکرد مجلس نهم مثبت است، اما انتقادهایی نیز وارد است.

حبیبی با اشاره به موضوع برجام و تصویب طرح دو فوریتی در مجلس گفت: این قضیه اوج جزیره ای عمل کردن اصولگرایان در انتخابات ریاست حمهوری بود، جمع هایی از اصولگرایان با رسیدن به این نقطه نظر نادرست که برنده انتخابات هستند، به دیگران کم اعتنایی کردند و بدنه اصولگرایی راضی به داشتن یک نامزد نشد.

دبیر کل حزب موتلفه ادامه داد: نمی شود گفت اختلافاتی وجود ندارد، اما اصولگرایی از یک سال و نیم وارد بحث ائتلاف اصولگرایی شد و شعار ائتلاف اصولگرایی با محوریت روحانیت را محور اصلی قرار داد، در واقع اصولگرایان ناچار به ائتلاف هستند.

وی یادآور شد: موتلفه در انتخابات ٩٤ نامزدی مستقل از ائتلاف اصولگرایان معرفی نخواهد کرد.

حبیبی اظهار داشت: حرف تفرقه در بین اصولگرایان اصلا مطرح نیست، امیدواریم زمینه ائتلاف بیشتر شود.

دبیر کل حزب موتلفه با اشاره به تصمیمات مجمع عمومی حزب خود گفت: موضوع ائتلاف قطعا با توصیه کامل به این امر در مجمع صحبت خواهد شد.

وی ادامه داد: از ابتدای برگزاری سه تشکل، گزارش هایی به جبهه پیروان ارسال شد و نظرخواهی شد، ما به عنوان نماینده جبهه پیروان در نشست های سه تشکل شرکت نکردیم؛ اساس بر این بود که راه رایزنی با همه اصولگرایان باز باشد.

حبیبی تأکید کرد: شورای هگرایی اصولگرایان با محوریت آقای تقوی تشکیل شد که ما نیز فعالیت خود را جدأ در آنجا آغاز کردیم و گزارشات آن به آقای باهنر ارائه شده است.

دبیر کل حزب موتلفه گفت: یکی از اهداف تشکیل نشست های سه گانه، باز کردن باب مذاکره و رایزنی با چهره ها و گروه های اصولگرایی بود که امیدواریم به تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایی و محوریت روحانیت منجر شود.

وی افزود: تا کنون مخالفتی با گروه هایی چون پایداری احساس نشده است.

حبیبی ادامه داد: آقای ناطق اصولگرای تمام عیار است، و مستند من مطالب اظهار شده از سوی خود ایشان است، در تعاملات سیاسی ممکن است بین نظرات ایشان با اصولگرایان و اصلاح طلبان تفاوت باشد؛ اما سیاست کلی ایشان حضور در یک حزب یا جناح نیست.

دبیر کل حزب موتلفه تأکید کرد: ایشان با پایبندی به مواضع انقلاب و رهبری قصد دارند به گونه ای عمل کنند که معتقدین به نظام از هر جناحی ، به ایشان امیدواری داشته باشند؛ ایشان در مورد رفتار با دشمن هیچگاه کوتاه نیامدند، استنباط من از رفتار ایشان این است که تلاش می کنند باب مراوده و رابطه ایشان با معتقدین نظام باز باشد.

وی با بیان اینکه در انتخابات نهم در مجلس، به عنوان جبهه پیروان با پایداری رقابت وجود داشت گفت: معقدم که در جبهه پایداری و هم ایثارگران هم روحیه ائتلاف وجود دارد و هم دغدغه ائتلاف، ممکن است شرایط سیاسی دائمأ در خال تغییر باشد اما مبانی انقلاب و ولایت تغییری نخواهد کرد.

حبیبی افزود: با محرز شدن روحیه ائتلاف ایرادی ندارد این جلسات ادامه یابد.

دبیر کل حزب موتلفه گفت: مذاکره با ایثارگران و پایداری می تواند به نفع کل اصولگرایان باشد؛ البته منکر اختلاف پایداری و آقای لاریجانی نیستم، آقای لاریجانی دارای شخصیت مستقل است، اما شرایط سیاسی ما در انتخابات ٩٤ با مجلس نهم قابل مقایسه نیست.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن