دیدبان

آماده برای اجرای فرمان فرمانده معظم کل قوا

آماده برای اجرای فرمان فرمانده معظم کل قوا

به گزارش دیدبان به نقل از جهان ، امیر دریادار حبیب الله سیاری: رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا در فرمایشات‌شان که در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه‌های افسری ارتش در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر ایراد شد، مباحث مهمی درباره آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و پاسخگویی سخت و خشن به هرگونه ظلم بیگانگان مطرح کردند که در چند بعد قابل بررسی است.

همان طور که حضرت آقا در بیاناتشان فرمودند، جمهوری اسلامی ایران به هیچ ملتی تعدی و تجاوز نخواهد کرد، اما زیر بار هیچ ستم و ظلمی هم نخواهد رفت.

این موضوع کاملا مشخصی است و وظیفه سنگینی را برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به وجود می آورد.

بر این اساس ما باید به لحاظ آمادگی در جایی قرار بگیریم که هر گاه نیاز باشد برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جواب دادن به هر کسی که قصد تهدید یا ستم به ملت ایران را داشته باشد بتوانیم پاسخ لازم را بدهیم و با آنها برخورد کنیم.

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از بیاناتشان تاکید فرمودند که برخورد ما خشن و سنگین خواهد بود. معنی و مفهوم این بخش از فرمایشات ایشان هم این است که همه نیروهای مسلح در همه ابعاد، چه در دریا و چه در زمین و چه در هوا، این توانایی را دارند و توانایی خود را افزایش می دهند و اگر زمانی نیاز به انجام اقدامی باشد، این اقدام قطعا سنگین و خشن خواهد بود.

فرمان فرماندهی معظم کل قوا در این زمینه صادر شده است و بنابراین همه در اجرای این فرمان تلاش و کوشش می کنند و آمادگیشان را به درجه ای می رسانند که هر جا لازم باشد در چارچوب این فرمان عمل کنند.

رهبر معظم انقلاب از بعد دیگری نیز بر ضرورت در نظر داشتن سه سرفصل توسط نیروهای مسلح تاکید کردند که عبارتند از: اول، ارتقای توان معنوی؛ دوم، ارتقای توان علمی و سوم، داشتن شجاعت. اگر این سه سرفصل را در کنار یکدیگر در نظر بگیریم به همین نتیجه می رسیم که ما باید به لحاظ توانمندی در جایی باشیم که بتوانیم مقابل هر ظالمی بایستیم و با هر ظلمی برخورد کنیم. زیرا ایشان در بخش دیگری از سخنانشان فرمودند که اگر کسی زیر بار ظلم نرود اصلا ظالم، فرصت وجود پیدا نمی کند. اینها بستگی به این دارد که ما چقدر توانمند باشیم و بتوانیم مقابل تهدیدات و سلطه ها و ظلم هایی که برخی می خواهند نسبت به ملت ما داشته باشند،ایستادگی و مقابله کنیم و در صورت نیاز همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند پاسخی سخت و خشن بدهیم.

به لطف خدا و تدابیر فرمانده معظم کل قوا در حال حاضر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه رویارویی با متجاوزان آماده اند و رهبر معظم انقلاب در صحبت های دیروزشان تاکید کردند که وضعیت نیروهای مسلح ما و توانمندی ما از توانمندی خیلی ها بالاتر است، به گونه ای که هرجا بخواهیم این اقدام سنگین و خشن را اجرا خواهیم کرد.

*فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن