دیدبان

برخوردها با زمین خواران کافی نیست

برخوردها با زمین خواران کافی نیست

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از وکلا در استان بوشهر با همکاری دستگاه‌های دولتی و قضایی با سندسازی برای برخی از زمین‌های این استان، زمین‌ها را به تملک خود در آورده‌اند.

وی افزود: بعضاً مشاهده شده در بسیاری از مناطق زمین‌هایی که متعلق به این افراد نبوده اما آنها با تبانی و زدو بندهای پشت پرده و اقداماتی از این قبیل آن زمین‌ها را تصاحب کردند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این وکلا با ارتباطاتی که با برخی مسئولان برقرار کرده‌اند توانستند ضمن تملک این زمین‌ها و صدور سند برای آن جواز تغییر کاربری این اراضی را به دست آورند تا در نهایت زمینه برای ساخت و سازها برایشان فراهم شود.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: این زمین خواری‌ها هم در اراضی ملی استان بوده و هم در مناطق ساحلی؛ از سوی دیگر این افراد اقدام به توسعه زمین‌های خود به زمین‌های مجاور همچون زمین‌های کشاورزی و غیره و تصرف این زمین‌ها کرده‌اند.

وی در پایان گفت: تاکنون اقداماتی از سوی دستگاه‌های قضایی و امنیتی برای مقابله با این گروه از زمین خواران انجام و احکامی برای توقیف اقدامات آنها صادر شده اما زمین خواریها بسیار گسترده‌تر از این است و اقدامات انجام شده پاسخگوی این حجم از تخلفات نیست.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن