دیدبان
شهردار اصفهان:

جشن بزرگ « اصفهان، شهر صنایع دستی جهان» برگزار می‌شود

 جشن بزرگ « اصفهان، شهر صنایع دستی جهان» برگزار می‌شود

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، مهدی جمالی‌نژاد در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری در عمارت سعدی اصفهان، با بیان اینکه شهر اصفهان در حوزه صنایع‌دستی به‌ثبت جهانی می‌رسد، اظهار داشت: شهر اصفهان در سال 2006 میلادی به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد و 11 مهرماه امسال نیز در حوزه صنایع دستی به ثبت جهانی می‌رسد.

وی با تبریک عید سعید غدیرخم گفت: حضور هنرمندان و فریختگان شهرهای مختلف کشور را به شهر زیبا و تاریخی اصفهان گرامی داشته و تمام سعی و تلاش دستگاه‌های ذیربط بر آن است تا این جشنواره در سطح بسیار مطلوبی برگزار شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شهر اصفهان ظرفیت گسترده‌ای در حوزه صنایع دستی و گردشگری داشته و در راستای برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری نیز موفق عمل کرده است.

وی بیان کرد: با این حال، برخی از بی تدبیری‌های مسئولان در تهران سبب شد تا یکی از جشنواره‌های موفق اصفهان به شهر همدان منتقل شود.

جمالی‌نژاد با انتقاد از برگزار نشدن کامل جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان و انتقال بخشی از آن به همدان، تصریح کرد: متأسفانه جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان بر اثر بی‌تدبیری مسئولان در تهران دست‌خوش تغییرات شد، اما این موضوع مانع از برگزاری مؤثر سایر جشنواره‌های ملی و بین المللی در اصفهان نمی‌شود.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟