دیدبان

روحانی: حادثه منا از نظر ما عادی و معمولی نیست

روحانی: حادثه منا از نظر ما عادی و معمولی نیست

دیدبان: روحانی گفت: حادثه مکه از نظر ما معمولی نیست و با مساله مالی جبران نمی شود و عربستان سعودی باید به وظیفه خود در قبال اتباع خارجی را انجام دهد و کاملا دلیل فاجعه مشخص شود.

به گزارش «انتخاب»، دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود به دلیل بروز فاجعه مکه سفر را ناتمام گذاشت و به کشور بازگشت.

روحانی پس از ورود در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد با اشاره به فاجعه مکه اظهار داشت: ما در ایامی هستیم که هم عید قربان داشتیم و هم عید غدیر اما ایام عید به دلیل بی تدبیری مسوولین عربستان به عزا تبدیل شد و حجاج مظلومانه جان باختند.

رییس جمهوری با بیان اینکه "در فرودگاه نیویورک متوجه فاجعه منا شدم" گفت: از همان ابتدا دستورات لازم را به معاون اول دادم و او به همراه هیات دولت کارهای خوبی انجام دادند و پیگیر بودند همچنین وزارت خارجه هم مداوم پیگیر این فاجعه بودند.

روحانی افزود: حادثه مکه از نظر ما معمولی نیست و با مساله مالی جبران نمی شود و عربستان سعودی باید به وظیفه خود در قبال اتباع خارجی را انجام دهد و کاملا دلیل فاجعه مشخص شود.

وی ادامه داد: برخی رسانه‌های عرب به جای پخش فیلم‌های موجود، انیمیشن درست کرده‌اند و آن را پخش می‌کنند که این برای ‌آنها که قربانی داده‌اند بسیار توهین‌آمیز است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن