دیدبان

رفیق دوست: فاتحه آل سعود خوانده است

رفیق دوست: فاتحه آل سعود خوانده است

دیدبان: محسن رفیق دوست وزیر سابق سپاه پاسداران در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به فاجعه منا اظهار داشت: این فاجعه تلخ ترین اتفاق در تاریخ حج است و بوی شرارت عمدی می دهد و دست هایی در کار بوده و حرفهایی که مسئولان سعودی می زنند مشخص است این کار عمدی بوده است .

به گزارش افکارنیوز ، وی افزود: سعودی ها به شکلی این ماجرا روا انجام داده اند که بیشترین لطمه به ایرانی ها بخورد اما علت دیگر اینکه سعودی ها از نظر توان نظامی ابزار زیاد دارند اما نیرویی ندارند و نیرویی که در سالهای گذشته مساله حج را کنترل می کرد و راهنمایی می کرد امسال یک دهم آن برای کنترل حج نبوده و در جاهای دیگر از جمله یمن و عراق و سوریه , آل سعود مشغول شرارت است.

رفیق دوست بیان داشت: الان ما اگر بخواهیم اقدامات شدید کنیم باید اول باید تکلیف مفقودین مشخص شود و الا هیچ وقت مشخص نخواهد شد. باید هم تکلیف مفقودین روشن شود و هم جنازه ها را بیاوریم تا بتوانیم برخورد محکمی با عربستان داشته باشیم و این مساله را آقای قشقاوی در گفت و گوی خود در سیما اظهار کرد.

وی افزود: آقای روحانی و آقای ظریف باید از تریبون سازمان ملل برای موضوع حج باید استفاده کنند و الان هم اینکار را انجام می دهند. همانطور که آقای ظریف گفت وزیر خارجه عربستان در آنجا حضور دارد اما پاسخگو نیست و این خود یک دادگاه برای محکومیت عربستان است.

وی تاکید کرد: با این فاجعه در منا, فاتحه آل سعود خوانده شده است زیرا هم پادشاه در نهایت بی عرضگی است و هم ولی عهد عربستان که شرارت می کند در نهایت رذل بودن و پست بودن است وبا توجه به مشکلاتی که در درون آل سعود وجود دارد و گروههای مختلفی در درون انها درست شده اند به زودی شاهد حرکاتی در خود عربستان و کشورهای عربی و جامعه بین المللی خواهیم بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن