دیدبان
از تهران تا تل آویو

گزارش گاردین از شلیک موشک های ساخت ایران به اسرائیل

گزارش گاردین از شلیک موشک های ساخت ایران به اسرائیل
"دیدبان" : ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که اسرائیل بیشتر این موشک‌ها را در اولین ساعات حمله هوایی نابود کرده است اما شلیک تعدادی از این نوع موشک ها به قلب اسرائیل و سقوط اف16پیشرفته امریکایی بر فراز سرزمین های اشغالی که به واسطه سیستم ضد هوایی حمتس اتفاق افتاده بوده بود، برگ جدیدی از عملیات "ستون دود" را کلید زده است.
جهاد اسلامی، یک گروه نظامی فلسطینی دیگر، روز پنجشنبه گفت یک موشک فجر-5 به سمت تل‌آویو شلیک شده است که برای اولین بار آژیر خطر را پس از حمله عراق در جریان جنگ 1991 خلیج‌فارس به صدا درآورد. باراک در پیام تلویزیونی هشدار داد که غزه بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.



روزنامه گاردین در ادامه می افزاید:"این‌که فجر-5 دقیقا چگونه به غزه رسیده است مشخص نیست. اما احتمالا قطعات آن از طریق تونل‌هایی که این منطقه محاصره شده را به دنیای بیرون وصل می‌کند به غزه می‌رسد. در اکتبر 2011 بازرسان بین‌المللی در صحرای سینا گزارش دادن که موشکی در بیابان های این منطقه آزمایش شده است."
همچنین گاردین با اذعان به درماندگی اسرائیل در روند خلل در پیشرفت موشکی حماس اضافه می کند:"اسرائیل از طریق مجراهای دیپلماتیک، نظامی و اطلاعاتی تمام سعی خود را کرده تا از قاچاق سلاح به غزه جلوگیری کند، خصوصا آن‌هایی که از ایران می‌رسد. در ژانویه 2010 افرادی که حدس‌زده می‌شود ماموران موساد بوده‌اند، محمد المبحوح، رابط حماس با سپاه پاسداران ایران را ترور کردند و سال قبل از آن به یک کاروان بزرگ در سودان حمله کردند. همین ماه گذشته اسرائیل به بمباران کارخانه یارموک در خارطوم، که گفته می‌شود متعلق به ایران است، متهم شد."

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران