دیدبان
آیت الله نوری همدانی:

آل‌سعود جز نوکری آمریکا و کشتار مردم کار دیگری نمی‌کند

 آل‌سعود جز نوکری آمریکا و کشتار مردم کار دیگری نمی‌کند

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، آیت‌الله نوری‌همدانی صبح امروز در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه حادثه مکه و منا حادثه‌ای است که لحظه‌ای نمی‌توان آن را فراموش کرد، اظهار داشت: وهابیت مسلکی است که دشمنان اسلام ساخته‌اند و عهده‌دار این مسلک عربستان سعودی است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه این رژیم از ابتدا هدفی جز ایجاد تفرقه بین مسلمان‌ها با ساختن دروغ علیه اسلام ناب نداشته است، افزود: وهابیت یک مسلک خرافی و جعلی است و داعش و بوکوحرام هم از ساخته‌های آن است. آن‌ها کار دیگری جز کشتار ندارند و نوکر آمریکا هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه آل‌سعود پول نفت و گاز را در راه مقاصد شوم هزینه می‌کند، گفت: این یک رژیم ساختگی برای مقابله با اسلام ناب است.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید مسجد‌ الاقصی را از دست صهیونیست‌ها و مکه را از دست آل سعود بگیرند، خاطرنشان کرد: در آیه 25 سوره حج آمده ‌که مسجد‌ الحرام را برای مردم قرار داده‌ایم و کسی حق تصرف در آن را ندارد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه مکه برای همه مسلمانان است، گفت: همه مسلمانان به‌ویژه دولت ایران باید این موضوع را پیگیری کنند؛ باید مکه را از چنگ آل‌سعود در بیاوریم. مدیریت مکه باید در دست همه مسلمانان باشد، چراکه آل‌سعود از اداره مکه عاجز است.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه بیشترین ضربه در این واقعه برای مردم ایران بوده است، تصریح کرد: این فاجعه، اتفاقی رخ نداده است و برنامه‌ای پشت آن وجود دارد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: پس از اینکه در عرفات برائت از آمریکا انجام شد ضربه بسیار بزرگی به نوکری آن‌ها خورده شد. بر اساس آمار در این فاجعه 136 نفر از ایرانیان کشته شده و بسیاری مفقود هستند، که به خانواده‌های عزادار تسلیت می‌گوییم از دولت می‌خواهیم این مو‌ضوع را بررسی کنند.

وی با اشاره به اینکه سعودی‌ها دلایل غیرموجهی برای این واقعه آورده‌اند، خاطرنشان کرد: برخی گفته‌اند که این قضا و قدر بوده و حتی می‌گویند مردم را کشته‌اند تا به بهشت بروند درحالی که آن‌ها راه را بسته بودند و میلیون‌ها انسان جمع شده‌اند و با راه کوچکی که باز کردند هجوم اتفاق افتاده و این‌گونه است که به نظر می‌رسد عمداً این اتفاقات افتاده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه هیچ مسلمانِ باایمانی نمی‌تواند در برابر این جریان ساکت باشد، گفت: عربستان سعودی سالی چند میلیون قرآن چاپ می‌کند اما خودشان به یک آیه هم عمل نمی‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: 20‌میلیون زائر در روز اربعین و در کربلا اداره می‌شوند و هیچ‌کسی مشکلی ندارد اما این‌ها نتوانستند 2 میلیون را اداره کنند که این نشانه بی‌لیاقتی آل سعود است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن