دیدبان
اتفاقی بد برای جذب رتبه‌ های برتر کنکور!

وعده تحصیل در پردیس مرکزی و فرستادن دانشجو به حاشیه شهر

وعده تحصیل در پردیس مرکزی و فرستادن دانشجو به حاشیه شهر

به گزارش دیدبان به نقل از خبرنامه دانشجویان، بنا بر اعلام دانشگاه شهید بهشتی، دانشجویان شهرستانی و ساکنین شرق و جنوب تهران که در رشته مهندسی برق دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده اند، برای تحصیل باید به پردیس عباسپور این دانشگاه بروند.

یکی از دانشجویان این دانشگاه که خواست نامش فاش نشود در این باره به خبرنگار ما گفت: در آخرین اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 94، محل تحصیل تمام ورودهی ها برق در پردیس اصلی دانشگاه قید شده بود اما اکنون دانشجویان در این خصوص با مشکلات زیادی مواجهند.

ماجرای ادغام دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور و دانشگاه شهید بهشتی که حدود یکسال پیش انجام شد، خودش محل بحث و ایجاد حواشی زیادی بود؛ اختلاف سطح علمی این دانشگاه به زعم برخی دانشجویان، اساتید و هیئت علمی‌های این دو دانشگاه محل بحثی است که دوباره سر و صدای جدیدی به راه انداخته است.

دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه ابراز داشت: این موضوع در روزهای ثبت نام در حد یک شایعه بود که بعد از پرسیدن آن از مسئولین دانشگاه با واکنش‌های شدیدی روبرو شدیم و تکذیب شد اما هم اکنون در حال رخ دادن است!

به گفته این دانشجو حتی در کارت‌های دانشجویی جدیدالورودهای رشته برق، پردیس مرکزی به عنوان محل تحصیل درج شده است و این در حالی ست که باید بروند و در پردیس شهید عباسپور درس بخوانند!

این دانشجو با اشاره به اینکه بسیاری از دختران و پسران جدیدالورود، مکان جغرافیایی پردیس شهید عباسپور(در حاشیه شمال شرق تهران) را محل مناسبی برای سکونت و تحصیل نمی‌دانند، خاطرنشان کرد: معیار درستی برای تفکیک دانشجویان در پردیس اصلی و ردیس شید عباسپور صورت نگرفته است و رئیس دانشکده برق دانشگاه نیز به هیچ عنوان حاضر به پاسخگویی نیست.

سوال دیگر این دانشجوی معترض در خصوص نحوه تقسیم‌بندی دانشجویان در این طرح بود که گفت: با این وجود بعضی از رتبه‌های خوب برای تحصیل باید به پردیس شهید عباسپور بروند و رتبه‌های به نسبت بدتر به پردیس مرکزی می‌روند.

این دانشجو، یکی دیگر از بهانه‌های مسئولین دانشگاه را وجود آزمایشگاه‌های نجهز برای رشته مهندسی برق در پردیس شهید عباسپور عنوان کرد و ابراز عقیده کرد: در سال‌های اخیر هیچ گروژه پژوهشی و مرتبط با صنعت در این دانشگاه تعریف نشده است که نیاز به آزمایشگاه داشته باشد.

وی در پایان، این نحوه تقسیم بندی را کاملا غیر کارشناسی و دلایل مسئولین دانشگاه شهید بهشتی را را مضحک خواند و یادآور شد که دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها به این موضوع معترضند در حالی که پاسخ مسئولین دانشگاه شهید بهشتی این است: «شما کوته بین هستید»!

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن