دیدبان

دولت، مجلس را در برنامه ششم توسعه دور می زند!

دولت، مجلس را در برنامه ششم توسعه دور می زند!

دیدبان: برنامه پنجم توسعه روزهای پایانی خود را سپری می کند و رهبر معظم انقلاب نیز بیش از هفت ماه پیش سیاست هی کلی نظام را ابلاغ کردند تا راه برای تبیین ششمین برنامه توسعه ای کشور فراهم شود.

به گزارش افکارخبر ، تا کنون ۱۰ برنامه توسعه ای (۵ برنامه قبل از انقلاب و ۵ برنامه بعد از انقلاب) تبیین و به اجرا گذاشته شده است. از سال ۵۲ به بعد برنامه ها قبل از اجرا به تصویب پارلمان کشور نیز میرسد. اما اخیرا سخنانی مبنی بر تلاش دولت برای عدم ارایه لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس به گوش میرسد.

واعظ مهدوی یکی از معاونین نوبخت در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور اخیرا در جلسه ای گفته است که تلاش دولت در این رستا است که لایحه به مجلس ارسال نکند تا به این روش تعهداتی برای خود ایجاد نکرده باشد.

مولاوردی نیز در همایشی گفته است که دولت احکامی که نیاز به قانون گذاری دارد را در ۴ یا ۵ برگ به مجلس شورای اسلامی ارسال می کند تا از تغییر برنامه های دولت در حوزه توسعه متوازن و ایجاد احکام غیر همسو با دولت توسط مجلس جلوگیری شود.

این اقدام بی سابقه دولت در حالی صورت می گیرد که در سال ۹۲ بارها از سوی نوبخت، روحانی و حتی هاشمی رفسنجانی نسبت به عدم اجرای مفاد قانونی برنامه چهارم و پنجم از سوی دولت پیش گلایه می شد و تاکید آنها بر این بود که برنامه ها قانون بوده و لازم الاجرا هستند اما اکنون خود آنها در تلاشند تا از مجلس عبور کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن