دیدبان

آرمان: ابتکار می تواند رئیس جمهور شود!

آرمان: ابتکار می تواند رئیس جمهور شود!

 به گزارش دیدبان به نقل از ایران اسلامی، روزنامه اصلاح طلب آرمان از قول آذر منصوری فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از کلمه«رجل» به جای مرد استفاده شده که بیانگر این مساله است که الزاما رئیس‌جمهور نباید از مردان باشد و زنان نیز می توانند به ریاست‌جمهوری برسند.
در نتیجه از نظر قانونی هیچ مانعی برای رئیس‌جمهور شدن زنان وجود ندارد.با این وجود در یازده دوره گذشته انتخابات ریاست‌جمهوری هیچ کاندیدای زنی در انتخابات حاضر نشده است. البته در انتخابات ریاست‌جمهوری سال۹۲ جمعی از زنان به فکر اینکه یک زن کاندید ریاست‌جمهوری شود افتاده بودند و در این زمینه اقداماتی نیز صورت گرفت.

در آن مقطع زمانی ما گمان می‌کردیم خانم معصومه ابتکار از این توانایی برخوردار است که بتواند به عنوان کاندیدا با رقبای انتخابات ریاست‌جمهوری رقابت کند. به نظر ما اگر چنین اتفاقی رخ می‌داد زنان جامعه از خانم ابتکار حمایت می‌کردند و احتمال موفقیت ایشان بالا می‌رفت. با این وجود جریان اصلاحات تصمیم دیگری گرفت و ما نیز به عنوان یک اصلاح‌طلب به تصمیم کلی جریان خود احترام گذاشتیم. با تمام این اوصاف بنده معتقدم حضور یک زن در مسئولیت خطیری چون ریاست جمهوی تاحدود زیادی می‌تواند جایگاه زنان را در قدرت سیاسی و عرصه اجتماعی ارتقا بدهد.

به همین دلیل باید عنوان کرد زمان ریاست‌جمهوری زنان در ایران نیز فرا رسیده است. دولت‌های گذشته در ایران هر کدام داری مشی و رویکرد خاص خود بودند و هر کدام نوعی از سیاست‌گذاری را تجربه کردند. شاید اگر دولتی به ریاست یک زن در ایران تشکیل شود ما با تجربه جدیدی در زمینه مدیریت سیاسی روبه‌رو شویم و این تجربه بتواند بسیاری از کاستی‌های جامعه ما را برطرف کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن