دیدبان

ادامه کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن

ادامه کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن
به گزارش دیدبان به نقل از ایسنا، اوراق تسهیلات مسکن که از ابتدای شهریور ماه دچار نزول شده و به دلیل رکود حاکم در بخش مسکن و کاهش تقاضا در سراشیبی قرار گرفته است، مجددا در هفته گذشته اندکی افت کرد و به محدوده ی پایین تری از ۷۰ هزار تومان رسید.به این ترتیب در هفته گذشته قیمت این اوراق در برخی سررسید ها بدون تغییر ماند و در اکثر سررسید ها با افت مواجه شد و به محدوده ی ۶۸ هزار تومان رسید.

بررسی وضعیت اوراق "تسه" در فرابورس نشان می‌دهد که قیمت "تسه" مرداد ۹۴ در همان محدوده ی ۷۰ هزار تومان باقی ماند اما تسه اردیبهشت و تیر در محدوده ی ۶۹ هزار تومان قرار گرفت.

در این میان تسه های سال گذشته در قیمت های ۶۹ هزار تومان معامله شدند به طوری که "تسه" اسفند بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در قیمت ۷۰ هزار تومان معامله شد و تسه مهر، آبان و دی در محدوده ی ۶۹ هزار تومان معامله شد.تسه مرداد به ۶۸ هزار تومان رسیدو تسه شهریور در محدوده ی ۶۹ هزار تومان معامله شد در این میان تسه تیر و خرداد نیز ۶۹ هزار تومانی شدند و تسه فروردین ماه تا سطح ۶۸ هزار تومان نزول کرد.

ادامه‌دار شدن رکود حاکم در بازارها به خصوص بازار مسکن، افزایش پیدا نکردن وام مسکن و در کنار آن مطرح شدن موضوع اخذ مالیات از مسکن عواملی است که افت تقاضا و کاهش قیمت این اوراق را در روزهای اخیر رقم زده است.

به گزارش ایسنا، اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر ۵۰۰ هزار تومان، یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند، یعنی برای دریافت وام ۴۵ میلیونی مسکن باید ۹۰ ورقه حق تقدم تسهیلات با در نظر گرفتن قیمت ۷۰ هزار تومانی به ملبغ شش میلیون و ۲۱۰ هزار تومان خریداری شود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران