دیدبان

زمان اجرای رتبه‌ بندی مدارس دولتی

زمان اجرای رتبه‌ بندی مدارس دولتی

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران، زرافشان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش از رتبه‌بندی مدارس دولتی در سال آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه یکی از تکالیف سند تحول رتبه‌بندی مدارس خواهد بود، خاطرنشان کرد: در مدارس غیردولتی تهران این طرح انجام شده بود و قرار بر این است تا در کلیه مدارس کشور در سال آینده رتبه‌بندی اجرایی شود. زرافشان تصریح کرد: برای رتبه‌بندی مدارس شاخص‌های متنوعی مدنظر است و هم‌اکنون شواری عالی آموزش و پرورش شاخص‌هایی را برای نظام تعلیم و تربیت تعریف کرده است و نظیر این شاخص‌ها باید در سطح مدارس هم تعریف شود.

معاون آموزش متوسطه خاطرنشان کرد: شاخص‌های تعریف شده شامل توجه به حوزه آموزشی و تربیتی نیروی انسانی، فضای آموزشی، برنامه‌های فوق برنامه و مواردی دیگر از این قبیل خواهد بود.

زرافشان در پاسخ به این سوال که با وجود مدارس متنوع طرح رتبه‌بندی به چه صورت انجام می‌شود، گفت: در کشورهای دیگر هم که این طرح اجرا شده است با چالش‌هایی مواجه بوده و برخی از کشورها بر اساس انواع مدارسی که وجود دارد این رتبه‌بندی را انجام داده‌اند. در کشور ایران نیز مدارس رتبه‌بندی بنا بر مقتضیات آموزش و پرورش وجود دارد. بر همین اساس با چالش‌های موجود اقدامات متناسب انجام خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه در ۵ هزار و ۹۰۰ مدرسه‌ی کشور برنامه‌ی تعالی اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: تمایز و وجه شباهت‌هایی مورد توجه قرار گرفته است البته برای آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای محورهایی متفاوت‌تر هم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران