دیدبان

فلسطین در فصلی جدید؛ حماقت و خیانت

فلسطین در فصلی جدید؛ حماقت و خیانت
"دیدبان":مرور وقایع رخ داده حول محور حماس پس از بیداری اسلامی به شرح زیر است:

۱. حمایت اخوان و نزدیکی آنها به فلسطینیان و امیدهای تازه به آینده فلسطین در باورهای عموم مسلمانان.

این در شرایطی بود که اکثر مسلمانان امید به ایجاد کشورهای اسلامی جدید و متحد داشتند و نوک انتقادها به سوی حکام مرتجع عرب و خصوصا شیوخ خلیج فارس و عربستان سعودی بود.اما ..!

۲. آشوب در سوریه

انتقال بیداری اسلامی از کشورهای آفریقایی و حوزه خلیج فارس به سوریه پس از آن صورت گرفت که عربستان نیروی نظامی خود را وارد بحرین کرد و پس از اینکه تقریبا با هیچ واکنشی از سوی کشورهای دیگر مواجه نشد با یاری قطر و ترکیه به سرعت آتش انقلابها را به سمت سوریه منحرف کردند.

۳. نزدیکی حماس به اخوان و انتقاد از سوریه

موضع گیری تعدادی از سران حماس علیه سوریه همراه با دیدار آنها با سران انقلابهای جدید .سفر خالد مشعل به سوریه و تعریف و حمایت وی از عبدالله گل به عنوان رهبر جهان اسلام شاخص ترین این رفتارها بود.اعلام موضع سران حماس در انتقاد از ایران و مخالفت با سران سوریه و حتی مسلح شدن تعدادی از نیروهای حماس و در کنار مخالفان قرار گرفتن نیز برگ دیگری از این ماجرا بود.

۴. سفر امیر قطر به فلسطین !

۵. و در پایان : ترور رییس گردانهای عزالدین قسام !

در مقاله قبلی پیرامون اعلام موضع سران حماس گفته شده بود گرچه سران نظامی و خصوصا شاخه عزالدین قسام همچنان بر حمایت خود از سوریه اصرار دارند اما سران سیاسی آنها با اعلام مخالفت با مواضع بشار اسد عملا از وی فاصله گرفته و به صف مخالفان او پیوسته اند

در کنار این تحولات امیر قطر به لطف پولهای بادآورده صنایع گاز خود همانطور که هزینه جنگ لیبی را پرداخت کرده با حمایت دوست جدید خود ترکیه ! سعی در مهیا کردن بازی جدیدی در منطقه هست.احتمالا از سوی امیر قطر و ترکیه به سران اخوان المسلمین در مصر و سوریه و همچنین حماس قولهایی مبنی بر تحقق حقوق فلسطینیان پس از برون رفت از ماجرای سوریه داده شده تا در کنار پولهای قطر، نیروی انسانی از سوی طرفهای دیگر تامین شده و نطام سوریه سرنگون شود وگرنه تغییرات به این شدت از سوی حماس بسیار دور از انتظار بود.

این بازی قطری-صهیونیستی یک مهره مزاحم دارد و آن سران مبارز گردانهای مقاومت هستند که هنوز طعم هواپیماهای خصوصی و هتلهای چند ستاره و پشت میز نشینی را نچشیده اند و فریب امثال امیر قطر را نخورده و تن به سازش با این حکام مرتجع نخواهند داد.با سفر امیر قطر به فلسطین آخرین قطعه پازل در جای خود قرار گرفت و رایزنیها انجام شد.

اسراییل شادمان از اینکه منازعه و جنگی را که ممکن بود علیه وی ختم شود به میان مسلمانان کشیده و به لطف آمریکا و نوکرانش در خلیج فارس با یارگیری و وعده های پوچ ، طرح خود را عملی کرد و یورش جدید به غزه به منظور ترور سران مقاومت را آغاز کرد. با هر تفسیر دیگری امکان همچنین دیوانگی از اسراییل بعید بود چرا که حمله به غزه باعث اتحاد مسلمانان شده و ممکن است هر لحظه آتشی بزرگ را شعله ور کند مگر ..

مگر در شرایطی که اسراییل از بابت همسایگان جدید خود و حتی حماس خیالش آسوده باشد و به قول معروف تضمین ها را دریافت کرده باشد!

بنابراین ترور احمد الجعبری رییس شاخه های نظامی گردان عزالدین قسام فصل جدید در تاریخ فلسطینیان خواهد بود که با حماقت سران سیاسی آنها در اعتماد به قطر و ارتجاع عرب و نیز خیانت به هسته های اصلی مقاومت همراه است .این خیانت در کل انقلابهای دیگر خصوصا مصر نیز وجود داشته و مصادره کردن انثلابها به نفع رژیم صهیونیستی را رقم می زند. بنظر می آید اولین قربانی توطئه و فتنه سوریه بعد از مردم سوریه مقاومت فلسین بوده که مهره های مبارز خود را از دست داده و خواهند داد.

برای آندسته از جوانان عربی که مذبوحانه و متعصبانه و با حکم فتاوای پیشوایان خود به بشار اسد یورش برده و زیر پرچم قطر و عربستان وو مفتی های سعودی قرار گرفته اند ذکر این نکات کوتاه ضروروی است که:

مگر نه اینکه سالهاست فلسطین تحت اشغال بوده و هست چرا هیچ فتوایی برای جهاد با اشغال گران صادر نشد؟

چرا این کشورهای عربی مثل قطر و یا حتی ترکیه هیچگاه در تجهیز حماس به سلاحهای سنگین و ضد هوایی و موشک های زمین به هوا اقدام نکردند تا بلکه از خود و میهن خود دفاع کنند؟

چرا برای حملات اسراییل به شورای امنیت نرفته و با آمریکا متحد نشده تا قطعنامه ای صادر کنند ؟

و هزاران چرای دیگر..

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن