دیدبان
آدرس غلط ترکان تا کی ادامه دارد؟

چه کسی از قتل بابک زنجانی سود می‌برد؟

چه کسی از قتل بابک زنجانی سود می‌برد؟

به گزارش دیدبان به نقل از صراط، اکبر ترکان در حالی در اظهارات اخیرش از وصل بودن بابک زنجانی به یک مافیای فساد و احتمال قتل او سخن گفته که ردپای بخشی از فعالیتهای این میلیاردر نفتی، در یکی از زیرمجموعه های خود او دیده می شود.

به گزارش گروه سیاسی صراط، ترکان در ادعاهای جدید خود گفته است: "به نظر من بابک زنجانی به یک مافیای فساد وصل است. باید مراقب باشیم که برای او اتفاقی نیفتد یا خبر ناپدید‌شدن او را به ما ندهند."

ترکان یکی از چند مدیر دولت روحانی است که ظاهرا مسئولیت افشاگری علیه مسئولان دولت سابق و انتساب برخی چهره ها به رقبای دولت روحانی را بر عهده دارد؛ از این رو، اظهارات او علیه بابک زنجانی تازگی ندارد و صرفا ادعای جدیدش در مورد احتمال قتل این میلیاردر نفتی است که دوباره جنجال آفرین شده است.

واکنش ها به این اظهارات تا جایی پیش رفت که حتی غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه هم آن را تکذیب کرد. اژه ای گفت: این حرف ناصحیح است و موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود. برخی از مطالب که نسبت به این متهم یا متهمان دیگر گفته می‌شود صحیح نیست و اگر آنها شاکی شوند گوینده این مطالب قابل تعقیب است.

وی ادامه داد: مطالبی که در مورد این پرونده گفته شده از سوی سیستم های اطلاعاتی و انتظامی مطرح نشده است و کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند یا بدون دلیل آن را می‌گویند که این موضوع تشویش اذهان عمومی است و اگر خدای ناکرده خودشان قصدی داشته باشند می‌خواهند که ذهن‌ها را متوجه جای دیگری کنند.

فارغ از اینکه، اظهارات ترکان قابل تعقیب قضایی است یا خیر، نکته قابل تاملی که در خصوص ژست این مسئول علیه بابک زنجانی وجود دارد، این است که یکی از مدیران زیردست او، ارتباطات تنگاتنگی با بابک زنجانی داشته است.

علی اصغر مونسان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و از مدیران زیردست اکبر ترکان، در مدت مسئولیت خود، در کنار بابک زنجانی دیده شده است.

مونسان آبان ماه 92، برای افتتاح هتل سورینت مریم در جزیره کیش، بابک زنجانی را در بازدید از برخی پروژه های خود در این جزیره همراهی کرد.

در مراسم افتتاح هتل سورینت مریم، مونسان در اظهاراتی خطاب به بابک زنجانی در اظهاراتی عجیب و غریب، گفت: "امیدوارم فقط به این پروژه ها بسنده نکنید و وارد پروژه های بزرگتری هم در جزیره کیش شوید و کیش به همت شما و سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی به اولویت اول گردشگری و به عنوان قطب توریستی مطرح شود."

گفتنی است پس از بازداشت بابک زنجانی، دو تن از مشاوران سابق او در حوزه های هنری و تبلیغات فعالیتهای ویژه ای را در منطقه آزاد کیش آغاز کردند که نشان از نفوذ ویژه این میلیاردر در کیش دارد.

حال سوالی که مطرح می شود این است که چرا اکبر ترکان که یکی از مدیران او، در کنار زنجانی بود، سرنخ مافیای موردنظرش را از کیش پیگیری نمی‌کند؟ آیا اظهارات او در خصوص نقشه قتل بابک زنجانی، فرار به جلوست؟ اصولا چه کسی از مرگ بابک زنجانی استفاده خواهد کرد؟

علی اصغر مونسان و بابک زنجانی در افتتاحیه هتل سورینت مریم:


 


علی اصغر مونسان و بابک زنجانی در حال بازدید از پروژه های زنجانی در کیش:



















مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن