دیدبان

شمارش اولیه انتخابات پارلمان یونان

شمارش اولیه انتخابات پارلمان یونان

به گزارش دیدبان ، مهر به نقل از آسوشیتدپرس خبر داد، حزب چپ گرای «سیریزا» به رهبری «الکسیس سیپراس» توانست اکثریت آراء را در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه کشور یونان کسب کند. طبق اعلام وزارت کشور یونان حزب چپ گرا بیش از ۳۵ دصد آرا را کسب کرده است. بر اساس خبر منتشر شده وزارت کشور یونان تا کنون ۲۵ درصد آرا شمارش شده است.

بر این اساس حزب محافظه کار دموکرات نو یونان نیز ۲۸ درصد آرا را به دست آورده است. در صورتی که این نسبت تا پایان شمارش آرا ادامه داشته باشد حزب سیریزا می تواند ۱۴۴ کرسی از ۳۰۰ کرسی پارلمان را در مقابل ۷۵ کرسی دموکرات نو به دست آورد.

رقابت اصلی در انتخابات پارلمانی بین «ونجلیس میماراکیس» رئیس حزب دموکرات نو یونان در مقابل «الکسیس سیپراس» رئیس حزب چپ گرا یونان است. گفته می شود سیپراس از هم اکنون در حال انتخاب کابینه خود است.

در همین حال میماراکیس پیشی گرفتن رقیب خود در انتخابات پارلمانی را تبریک گفته و از وی خواسته است در صورت پیروزی کابینه ای انتخاب کند که برای کشور مفید واقع شود. وی پیشتر در سخنرانی های انتخاباتی خود گفته بود در صورت پیروزی دولتی از احزاب مخالفت با عنوان دولت متحد ملی تشکیل خواهد داد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن