دیدبان

سه رمز موفقیت تاریخی شیعه در برابر ۳۰۰ شبکه وهابی در دنیا

سه رمز موفقیت تاریخی شیعه در برابر ۳۰۰ شبکه وهابی در دنیا

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، آیت‌الله سید محمد حسینی‌قزوینی در چهارمین همایش مدیران هیئت‌های مذهبی سراسر کشور که شنبه‌شب در مجتمع فرهنگی ولایت برگزار شد با بیان اینکه بنی‌امیه از تمام داشته‌های خود برای نابودی اسلام استفاده کرد اما سرانجام در فتح مکه زیر تیغ شمشیر مسلمان شدند گفت: امیرالمومنین(ع) در این باره می‌فرمایند «قسم به خدایی که زمین و دانه را آفرید کسانی که در فتح مکه اسلام آوردند مسلمان نشدند بلکه فقط کفر خود را مخفی کردند.»

وی با اشاره به اینکه بنی‌امیه همیشه با اسلام عداوت داشتند و در عاشورا تمام کفر در برابر تمام ایمان بود، اظهار کرد: زیارت عاشورا حدیث قدسی بوده و تفاوت آن با قرآن کریم در این است که قرآن معجزه بوده ولی زیارت عاشورا این طور نیست.

مدیر شبکه ولایت، زیارت عاشورا را دارای سه سند معتبر دانست و گفت: هیئت‌ها علاوه بر مداحی و عزاداری، ریشه عاشورا و واقعه کربلا را بررسی کرده و برای مردم بیان کنند. یعنی هیئت باید علاوه بر ایجاد شور میان جوانان ریشه‌های بروز واقعه کربلا را نیز برای آنها تبیین کند.

وی ادامه داد: «ساموئل‌ هانتینگتون» بزرگترین نظریه پرداز کاخ سفید که نظریه برخورد تمدن‌ها را مطرح کرد، سه دلیل نفوذ مرجعیت میان شیعیان، اعتقاد به مهدویت و عزاداری شیعیان در طول تاریخ برای امام حسین (ع) را رمز موفقیت تشیع در جهان بیان می‌کند.

حسینی‌قزوینی با بیان اینکه کاخ سفید ۹۰۰ میلیون دلار برای این موضوع هزینه کرده است تصریح کرد:‌ هاتتینگتون در زمینه نفوذ مرجعیت در بین شیعیان می‌گوید صدام با همه قدرت خود در برابر مرجعیت نجف شکست خورد.

وی اضافه می کند: رئیس سازمان سیا نیز در این زمینه بیان می‌کند شیعه دو بال دارد که یکی انتظار و دیگری امید است و ملتی که به آینده امید داشته باشد شکست‌ناپذیر است.

مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به اینکه دشمنان در همین راستا موعودهای دروغین به وجود آوردند گفت: بازار موعودهای دروغین داغ است به اندازه‌ای که فقط در عراق ۲۵ نفر ادعای امام زمانی کرده‌اند.

حسینی قزوینی تاکید کرد: مداحان در هیئت لطف و رحمت امام زمان(عج) را برای مردم بازگو کنند، بیان کشت و کشتار توسط حضرت موجب دور شدن مردم از ایشان است.

وی با اشاره به حدیثی امام عصر(عج) را مانند جد خویش پیامبر اکرم(ص) رحمة للعالمین اعلام و عنوان کرد: معجزه امام عصر(عج) علم است به گونه‌ای که هر مسئله علمی که برای دانشمندان جهان لاینحل باشد ایشان این موضوعات را حل می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مباحث و فرهنگ مهدویت از کتب معتبر بیان شود، خاطرنشان کرد: تشخیص معتبر بودن منابع باید توسط متخصصان این زمینه صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به عزاداری مردم برای امام حسین(ع) در طول تاریخ گفت: غربی‌ها بعد از هزینه‌های سنگین رمز پیروزی انقلاب اسلامی و تشیع در جهان را عزاداری آنها برای امام حسین(ع) بیان کردند.

حسینی‌قزوینی اظهار کرد: خداوند عشقی در دل مردم قرار داده است که تا ابد این عشق خاموش شدنی نیست. یک شاعر مسیحی درباره امام حسین(ع) می‌گوید اگر امام حسین برای مسیحیت بود در تمام کوی و برزن‌ها پرچمی به نامش می‌زدیم تا همه به آئین مسیحیت روی آورند.

وی با بیان اینکه مداحان در هیئت‌ها فقط به دنبال اشک نباشند، تصریح کرد: باید مداحان شعائری که توسط امام حسین(ع) در روز عاشورا حفظ شد مانند نماز اول وقت و حفظ دین در هر شرایطی را برای جوانان تبیین کنند.

وی ضمن بیان اینکه اشک برای امام حسین(ع) باید عارفانه باشد یادآور شد: وهابیون امروز وارث یزید هستند، یکی از موضوعاتی که امروز در شبکه‌های وهابی دنبال می‌شود ایجاد شبهات با استفاده از کلیپ‌های مداحی شیعیان است در همین راستا باید مداحان اشعار و متن صحیح انتخاب کنند.

مدیر شبکه جهانی ولایت از فعالیت ۳۰۰ شبکه وهابی در دنیا خبر داد و گفت: برخی از شبکه‌ها که اسم شیعی دارند جز فتنه انگیزی در بین مسلمانان کاری انجام نمی‌دهند.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟