دیدبان

دو قطبی سازی برای انتقام گیری از خندوانه

دو قطبی سازی برای انتقام گیری از خندوانه

به گزارش دیدبان به نقل از ایران اسلامی، برنامه موفق و مردمی خندوانه با اجرای متفاوت و عامه پسند رامبد جوان از جمله معدود برنامه های صدا وسیما محسوب می شود که ابتکار عمل را از رسانه های بیگانه ربوده است. در بسیاری از برنامه های تولیدی که با حسن نیت مسئولان مربوطه ساخته می شود شاهد هستیم بعد از گذشت مدتی مشخص می شود موضوع و ساختار برنامه مربوطه کپی برابر اصل برنامه ای است که در یکی از شبکه های ماهواره ای پخش می شده است.

پس از پخش سری اول برنامه خندوانه و استقبال عمومی از آن ساخت سری دوم آن در دستور کار شبکه نوپای نسیم قرار گرفت. افزایش تنوع در برنامه و استفاده از سوژه های جالب در مدتی کوتاهی دوباره مخاطبان خندوانه را در یک ساعت خاص دور هم جمع کرد. این تمرکز رسانه ای بدون بازخورد اجتماعی نبود و الحق و الانصاف فعالیت های مردم نهاد این برنامه در نوع خود تاثیرات جالب توجهی داشت.

 خندوانه برنامه ای است که در داخل ایران در بین تمامی گرایشات فکری مخاطبان پر شمار و ویژه ای دارد و به نظر می رسد یکی از پربیننده ترین برنامه های  صدا و سیما است. این مجموعه همچنان که توجه اکثریت مردم ایران را به خود جلب کرده در مقابل استفاده از ماهواره را در بین بسیاری از خانواده های ایرانی کاهش داده است. به طوری که تکاپوی شدیدی داخل اتاق های فکر برنامه سازان غربی برای مقابله با موج مردمی خندوانه شکل گرفته است.

شاید از یک جهت بتوان خندوانه را از جمله برنامه هایی دانست که بیشترین دشمن را دارد. چرا که بخش عظیمی از سرمایه های کلان دشمنان ملت ایران که برای ساخت برنامه های ساختار شکن فرهنگی هزینه می شود را بی اثر کرده و در مقابل برای ترویج فرهنگ ایرانی- اسلامی کشور قدم های بلندی بر می دارد.

شروع رقابت های "استند آپ کمدی" همچون سایر بخش های این برنامه از ویژگی های جالب توجهی برخوردار بوده و مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است. در حالی که مرحله مقدماتی این رقابت سالم و مردم محور با استقبال انبوه و بدون حاشیه به پایان رسید شاهد هستیم جریانی در حال تلاش برای به حاشیه بردن این برنامه و گرفتن انتقام از خندوانه است. این جریان قصد دارد با سیاسی کردن برنامه خندوانه طعم شادی این برنامه را در بازی های سیاسی از بین ببرد تا بتواند با تبلیغات سو اهداف خود را پیگیری کند. برنامه ای که هدفی جز شاد کردن ملت ایران ندارد و مبلغ این مطلب است که با وجود مشکلات می توان شاد بود و خوب زندگی کرد مسلما با اهداف کشورهایی که با وضع تحریم های ظالمانه تلاش داشتند مردم ایران را سر شکسته و نارحت کنند در تضاد قرار دارد.

و در همین راستا باید انتظار داشته باشیم که پیروان داخلی این کشورهای متخاصم برای ضربه زدن به این برنامه دست به کار شوند و رقابت های سالم این برنامه پربیننده را تبدیل به راهی برای خوش خدمتی به اربابان خود کنند. به راستی تعیین تکلیف برای مردمی که در کمال صداقت برنامه مفرح دو تن از هنرمندان خود را مشاهده کرده اند جز دو قطبی سازی و تلخ مزاجی چه دستاوردی خواهد داشت؟

آیا دشمنان این ملت از کشورهایی که با قلدری و غرور اقدام به تحریم اقتصادی کردند تا منافقین و سایر گروهک های شکست خورده انتظار بیشتری از نوکران خود دارند تا شادی مردم را تبدیل به استرس رقابت کنند و در نهایت شادی مردم را خراب کنند؟

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن