دیدبان

چرا هاموند به کری تبریک گفت؟

چرا هاموند به کری تبریک گفت؟
به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا متن اظهارات فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در لندن را منتشر کرد.

در صحبت های مقدماتی فیلیپ هاموند در نشست خبری با جان کری که قبل از پاسخ دادن به پرسش های خبرنگاران مطرح شده بود، آمده است:

بسیار خرسندم که به جان کری وزیر امور خارجه آمریکا خوش آمد بگویم و خشنودم که فرصتی پیش آمده است تا قبل از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اینجا بحث و گفتگو داشته باشیم.

فیلیپ هاموند ضمن عرض تبریک به جان کری برای موفقیت در عبور دادن توافق هسته ای ایران از کنگره آمریکا گفت: این توافقنامه نمونه خوبی است که نشان می دهد چگونه با همکاری و کار با شرکای بین المللی می توان مشکلات دیرینه و طولانی مدت را با موفقیت حل کرد.

وی افزود: ما متقاعده شده ایم به توافقی با ایران دست یافته ایم که مسیر ایران به سلاح هسته ای را مسدود خواهد کرد و اجازه می دهد که رژیم تحریم ها به تدریج تخفیف یابند و ایران بتواند بار دیگر ، در صورتی که تصمیم به این کار بگیرد ، به جامعه بین المللی بپیوندد.

هاموند تصریح کرد: البته باید بگویم که ما امروز در وهله نخست درباره وضعیت سوریه و بحران پناهجویان که اروپا را تحت تاثیر قرار داده است، صحبت کردیم. ما درباره چگونگی به پیش بردن اوضاع به همراه شرکای خود در سوریه در واکنش به تحولات این کشور برای رفع کردن تهدید فزاینده داعش و نیز برای اطمینان از ارتباط بین اقدامات ما در عراق و سوریه ، صحبت کردیم.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: ما همچنین درباره وضعیت در یمن گفتگو کردیم جایی که ما مصرانه به طرف ها می گوئیم که فورا به مسیر سیاسی بازگردند و اجازه دهند که کمک های انساندوستانه در این کشور در جریان باشد تا جلوی یک فاجعه انسانی در فصل زمستان گرفته شود.

وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد که در دیدار با جان کری درباره اوضاع لیبی و اوکراین هم صحبت شد.

فیلیپ هاموند گفت: بسیار اهمیت دارد که دو طرف از تعهدات خود در توافقنامه مینسک پیروی کنند. ما می خواهیم شاهد نتیجه موفقیت آمیز در اوکراین باشیم.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن