دیدبان

انصاری: عرصه‌مذاکرات چون فتح خرمشهربود

انصاری: عرصه‌مذاکرات چون فتح خرمشهربود

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم ختم پدر شهیدان جهان آرا با اشاره به تلاش دولت برای رفع تحریم ها اظهار کرد: امروز بیکاری، فقر، فساد و ناامیدی زیبنده کشور نیست و اگر دولت تلاش می کند که جامعه در جهت توسعه گام بردارد در راستای یک حرکت جهانی است.

وی افزود: امروز دولت در مقایسه با فساد با تمام توان به میدان آمده و مصمم است که در این راه یک قدم نیز عقب‌تر نرود.

انصاری تاکید کرد: امروز دولت مصمم است با ذخیره عظیم ۳۶ سال تجربه و دفاع مقدس در عرصه جهانی از حقوق مردم ایران دفاع کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به سومین سفر روحانی به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: روحانی آماده می شود سومین سفر خود به سازمان ملل را انجام دهد و به نمایندگی از مردم ایران و رزمندگان دفاع مقدس از چهره اسلام دفاع کند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته روحانی طرح جهان عاری از خشونت را مطرح کرد که مورد استقبال جهانیان قرار گرفت. امروز جهانیان آماده شنیدن پیام صلح آمیز مبتنی بر حقوق متقابل هستند.

انصاری خاطرنشان کرد: امیدواریم با الهام از خون و پیام شهیدان، رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دولت بتواند در مرحله پساتحریم گام هایی را برای آبادانی و توسعه کشور بردارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: امروز خرمشهر هنوز آثار جنگ را بر چهره دارد و جوانان خرمشهر و همه مردم ایران باید از امید و نشاط بیشتری برخوردار باشند که این مساله جز با وحدت و همدلی مردم میسر نمی شود.

وی ادامه داد: مردم با حضور آگاهانه در سال ۹۲ باعث شدند امروز دولتی از رزمندگان و جهان آراها با همان روحیه و اندیشه بلند در صحنه حضور پیدا کنند. البته ما با عرصه های متفاوتی از جمله عرصه دیپلماتیک، ساماندهی اقتصادی و تلاش برای عمران کشور مواجهیم که روح حاکم بر آنها باید ویژگی خانه های رفیع عرشی را داشته باشند.

انصاری گفت: باید فضای کسب و کار، نظام اداری، دیپلماسی و رسانه های کشور مانند فضای دفاع مقدس باشد یعنی فضایی که منیت در آن رنگ باخته و از شهرت گریزان بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: برنامه ریزی و مقاومت برای فتح خرمشهر ۲۰ ماه به طول انجامید و امروز هم دیپلمات های جهادی ما با همان روحیه ایثارگری در عرصه دیپلماسی ۲۰ ماه مقاومت کردند و با حضور مردم و حمایت های مقام معظم رهبری توانستند عرصه غصب شده اقتصاد کشور را از اشغال تحریم‌گران بیرون بیاورند.

انصاری با بیان اینکه ملت ایران هیچگاه جنگ‌طلب نبوده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی پیام صلح و آزادگی را برای جهانیان آورده بود و ما حتی در مبارزه علیه شاه بر اساس رهنمودهای امام خمینی(ره) دست به اسلحه نبردیم. بارها گروه های مسلح از امام(ره) اجازه ترور می خواستند، اما امام خمینی(ره) فرمود این کارها درست نیست.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن