دیدبان

انبارلویی: نمایندگان تعطیلات را رها کنند و به برجام برسند

انبارلویی: نمایندگان تعطیلات را رها کنند و به برجام برسند

دیدبان: کاظم انبارلویی رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با افکارخبر با اشاره به اظهارات و موضع گیری های متفاوت در مورد برجام گفت: هنوز با توجه به بد عهدی آمریکا در مورد لغوتحریم و تعهداتشان تصویر درستی وجود ندارد .

وی افزود: چندی پیش در مجلس نمایندگان امریکا تصویب شد که اوباما حق ندارد تحریم ها را علیه ایران لغو و یا تعلیق کند و در حرکتی نمادین عنوان کردند که برجام را قبول ندارندفکه این موضوع بسیار قابل اعتنا است.

انبارلویی تصریح کرد: اوباما در پذیرش برجام مشکلات بسیاری در داخل آمریکا دارد . از سوی دیگر ایالات مختلف آمریکا در مورد تحریم ها مصوباتی دارند که بر اساس ان از مرکزیت امریکا پیروی نمی کنند و با این تفاسیر مشخص است که برجام نه به بار است و نه به دار.

وی افزود: در واشنگتن صحبت از حفظ چارچوب تحریم ها است و این نوع اظهار نظر های آمریکایی ها نشان می دهد دست اوردهای برجام بر باد رفته و دنیا دو سال گفت و گو در مورد برجام را بی نتیجه می بیند.
رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: در ایران نیز بررسی برجام در دست نمایندگان مجلس است و مجلس باید در مورد برجام اظهار نظر کند و تعدادی از نمایندگان از دولت خواسته اند که برجام را در غالب لایحه به مجلس بفرستد اما دولت اعتنایی نکرد و الان نمایندگان به شکل طرح در حال بررسی هستند و ثابت کردند مجلس در مورد برجام کنار نمی نشیند.

وی افزود: متاسفانه مجلس در تعطیلات به سر می برد و خوب بود مجلسی ها تعطیلات را رها می کردند و به این موضوع مهم که سرنوشت دیپلماسی خارجی است و حتی به مسائل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نیز گره خورده و مرتبط است و نمایندگان به جای تعطیلات باید روی این موضوع متمرکز می شدند تا دغدغه مردم بر طرف شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن