دیدبان
سرلشگر صفوی:

هیبت آمریکا در مقیاس جهانی و منطقه‌ ای شکسته شده‌ است

هیبت آمریکا در مقیاس جهانی و منطقه‌ ای شکسته شده‌ است

دیدبان: سرلشر یحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با درود بر روح ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و 200 هزار شهید دفاع مقدس و آرزوی سلامتی برای 300 هزار جانباز دوران دفاع مقدس اظهار داشت: سخنانم را حول دو محور دفاع مقدس و تحلیل درباره محیط پیرامونی و بین المللی آغاز می‌کنم.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است تا ملت ایران و جوانان پرشور و آینده ساز کشور حماسه هشت ساله مقاومت و پیروزی را به رهبری ولایت فقیه در مقابل قدرت‌‌های جهانی بازخوانی کرده و از صحنه‌های آموزنده و الهام بخش آن عبرت بگیرند و دفاع مقدس برای همیشه همچون خورشیدی در تاریخ حماسه ایثار و شهادت و آزادگی ملت بزرگ ایران خواهد درخشید و نماد وحدت و یکپارچگی ملی برای حفظ آرمان‌ها، ارزش‌ها و استقلال و امنیت ملی ایران خواهد بود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: عظمت حماسه دفاع مقدس به رهبری حضرت امام(ره) و عبور از حوادث سخت آن را باید الهام گرفته از حماسه کربلای حسینی دانست. به راستی کربلای ایران در امتداد کربلای حسین‌بن علی (ع) و یاران با وفایش قابل تعبیر و تفسیر است. همچنان که کربلای حسینی فراموش شدنی نیست، حماسه کربلای ایران هم فراموش شدنی نیست و برای نسل‌های آینده ایران و ملت‌های اسلامی الهام بخش است.

سرلشکر صفوی با اشاره به کلام امام خمینی(ره) که فرمود راه قدس از کربلا می‌گذرد، گفت: این کلام مفهوم آرمانی، راهبردی و عملی برای امت اسلامی و ملت ما است که به حول و قوه الهی تحقق پیدا خواهد کرد و حرکت انقلاب اسلامی بعد از رحلت امام (ره) با گذر از تمامی فتنه‌های داخلی سال‌های 78 و 88 و توطئه‌ها و تحریم‌های خارجی به رهبری مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای و الگوپذیری ملل حق‌طلب و آزادی خواه از انقلاب اسلامی که تحت تأثیر دفاع مقدس شتاب و توسعه یافته، تقابل راهبردی تفکر و تمدن اسلامی با تفکر لیبرالی غربی را در یک نقطه سرنوشت ساز راهبردی قرار داده است.

وی تأکید کرد: امنیت فعلی ایران و قدرت بازدارندگی و بالندگی فرزندان شما و موقعیت و وزن برتر ژئوپلوتیکی ایران که قدرت‌های بین‌المللی را وادار به تکریم و تحسین و تعامل با نظام جمهوری اسلامی ساخته است، محصول حماسه، جهاد و مقاومت شما ملت بزرگ به رهبری خردمندانه ولایت فقیه است و هفته دفاع مقدس یکی از عناصر و مولفه‌های بازتولید فضیلت مقاومت، بیداری و هوشیاری در پیکر جامعه است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: جامعه‌ای که دارای بصیرت سیاسی، روحیه انقلابی وحماسی و شجاعت باشد، اجازه نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به دشمنان فرامنطقه‌ای نخواهد داد و هر اراده‌ای و توطئه‌ای که بخواهد عزت و امنیت ملی کشور را در مقابل قدرت‌های بزرگ به خطر اندازد، به فضل الهی خنثی خواهد کرد.

رحیم صفوی با ارائه تحلیل سیاسی و نظامی از محیط پیرامونی ایران و محیط جهانی گفت: هم اکنون 27 سال از پایان جنگ و پیروزی ایران می‌گذرد. در هشت سال دفاع مقدس، آمریکا و شوروی سابق و تعدادی از کشورهای اروپایی و عربی جنوب خلیج فارس در جبهه متهد حامیان رژیم بعث کافر عراق بودند و ما تنها بودیم.

با اشاره به حمله صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی اظهار داشت: مسجد الاقصی پیوند ناگسستنی با قلب‌ها و امت اسلامی برقرار کرده و اهانت رژیم صهیونیستی به آن اقدامی مذبوحانه‌ است که تنها شمارش معکوس زوال و نابودی این رژیم را سرعت می‌بخشد.

وی ادامه داد: همگان شاهد این بودند که رژیم صهیونیستی در جنگ‌های 33، 22 و 51 روزه حزب الله، مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین که نشأت گرفته از مقاومت اسلامی مردم ایران بود، شکست خوردند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تأکید براینکه دفاع مقدس مکتب مقاومت را به فلسطینیان، لبنان و سرزمین‌های دیگر اسلامی برد، افزود: صهیونیست‌ها برای اولین بار طعم شکست را از مقاومت اسلامی، حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی چشیدند.

سرلشکر صفوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اضمحلال رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی به طرف اضمحلال می‌رود و براساس سخن حکیمانه حضرت امام خامنه‌ای صهیونیست‌ها 25 سال آینده را نخواهند دید.

وی درباره سیاست‌های آمریکا در منطقه افزود: قدرت و هیبت آمریکایی‌ها در مقیاس جهانی و منطقه‌ای شکسته شده و دیگر آمریکا تنها ابرقدرت جهان نیست و ایجاد نظم نوین جهانی که آمریکایی‌ها برای قرن 21 دنبال می‌کردند، تبدیل به بی‌نظمی نوین جهانی شده است خصوصاً در منطقه ما.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: عملکرد آمریکایی‌ها طی دو دهه گذشته باعث ناامنی، ناآرامی و بحران در افغانستان و پاکستان شده و راه اندازی جریان‌های تکفیری و تروریستی در منطقه یا جنگ‌های نیابتی و حمله نظامی به یمن را باید در سیاست‌های غلط آمریکایی‌ها دنبال کرد؛ حتی آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق با شکست روبرو شدند و به فکر راه اندازی جنگ‌های نیابتی افتادند که به حول و قوه الهی در این سیاست غلط نیز با شکست روبرو خواهند شد.

وی تأکید کرد: واقعیت این است که سرشت و ماهیت اعمال قدرت و اراده آمریکایی‌ها برمبنای زور، جنگ‌طلبی و منفعت‌طلبی و شرکت‌های سازنده سلاح‌های مخرب استوار است؛ بطوری که طی 10 سال گذشته آمریکا بیش از یک‌صد میلیارد دلار سلاح به کشورهای جنوبی خلیج فارس فروخته است. ما به آمریکا و کشورهای خلیج فارس می‌گوییم که شما اشتباه حمایت از رژیم شاه را تکرار نکنید.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا  ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی و با رهبری خردمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت ایران، امروز کشوری مقتدر، امن و پیشرفته شده است و نیروهای مسلح و مقتدر ایران نبوغ و توانمندی و قابلیت‌های دفاعی و هجومی خود را آنچنان توسعه داده‌اند که برای دشمنان غیر قابل تصور است.

سرلشکر صفوی اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اراده و فکر و تجهیزات خود را متناسب با ماهیت جنگ‌های آینده طراحی و برای پاسخگویی به تهدیدات احتمالی در گستره‌های دور دست و فراتر از مرزهای زمینی و هوایی و دریایی آماده کرده‌اند.

وی با اشاره به تغییر رهیافت دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی گفت: اگر چه رهیافت دشمنان در مقابله با انقلاب اسلامی ایران تغییر کرده است و آنها در صدد نفوذ و تاثیر گذاری سیاسی و فرهنگی در کشور و استحاله انقلاب و انحراف آن از مسیر نورانی حضرت امام هستند، اما با رهبری خردمندانه ولایت فقیه و هوشیاری، ملت ایران بار دیگر آنها را در جبهه دیگری با شکست مواجه خواهد ساخت و شما ملت حماسه ساز و عاشورایی و دلدادگان مکتب حسینی و مهدوی، آرزوی دشمنان برای نفوذ در ارکان سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی کشور را به خاک سپرده و دفن و هر اراده و توطئه‌ای را که بخواهد عزت ملی و امنیت ملی کشورمان را در مقابل قدرت‌های بزرگ به خطر بیندازد به فضل الهی خنثی خواهید کرد.

منبع: تسنیم

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن