دیدبان

مواضع خصمانه جان‌کری علیه کره شمالی

مواضع خصمانه جان‌کری علیه کره شمالی

به گزارش دیدبان ، فارس به نقل از آسوشیتدپرس خبر داد، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پس از آنکه کره‌شمالی، آمریکا را به استفاده از تسلیحات هسته‌ای تهدید کرد، اظهار داشت که برای مقابله با تهدیدات پیونگ یانگ لازم است تحریم های کنونی تشدید شود.

وی با اشاره تلویحی به بی‌اثر بودن تحریم‌های کنونی بر کره شمالی به دلیل ساختار اقتصادی کمونیستی این کشور، ابراز داشت که آمریکا همچنان به مسیر مسالمت آمیز برای خلع سلاح اتمی کره شمالی تاکید دارد.

روز سه شنبه کره شمالی ضمن اعلام شروع دوباره عملیات رآکتور هسته‌ای این کشور در مجتمع «یونگ بیون» تهدید کرد که از تسلیحات هسته‌ای علیه آمریکا استفاده خواهد کرد.

ریاست موسسه انرژی اتمی کره شمالی که هویتش نامعلوم است در بیانیه‌ای اعلام کرد «همه تجهیزات هسته‌ای در یانگ بیون که شامل کارخانه غنی سازی اورانیوم و رآکتور ۵ مگاواتی است، مجددا سازمان‌دهی، تغییر یا دوباره تنظیم شده و عملیات عادی خود را آغاز کرده است.»

وی ضمن اعلام این خبر هشدار داد که کره شمالی کاملا آمادگی استفاده از تسلیحات هسته‌ای علیه آمریکا و دیگر کشورهای دشمن کره شمالی را دارد.

این بیانیه کره شمالی در واکنش به هشدار آمریکا درباره آغاز به کار دوباره کارخانه غنی سازی اورانیوم و رآکتور ۵ مگاواتی پلوتنیوم یونگ بیون بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن